Högst, luftigaste gångarter mm

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Helan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 931
H

Helan

Har tre hingstar att välja på, men har inte hingstkalendern här just nu. Frågorna gäller Tornesch, Ludwigs Champion och Labourghini...

Vem är högst i mankhöjd?
Vem har luftigast gångarter?
Vem är mest "gummiboll" i hoppningen?
Vilken hingst tror ni nedärver mest lätthet, Lambo eller Tornesch? (Ludwigs C rekomenderas ju till ädla ston mest)

(Vilken av dem har vackrast huvud?:angel:)

Sv: Högst, luftigaste gångarter mm

Vem är högst i mankhöjd? Ludde är högst 170 cm
Vem har luftigast gångarter? Tror att det är Lambo eller möjligen Ludde
Vem är mest "gummiboll" i hoppningen? vet ej
Vilken hingst tror ni nedärver mest lätthet, Lambo eller Tornesch? Lambo har bara gett lätta avkommor hos mig jag har ju fått 7 st.(Ludwigs C rekomenderas ju till ädla ston mest)
<ludde och Lambo matchas ju som multitalanger och gör bra ifrån sig i hoppning och dressyr.

Tack, misstänkte att du skulle svara :D
Visade mitt sto idag med 8-8-8-7-7 med kommentaren lite "God ridhästmodell", "vackert huvud och välansatt hals" men "tung" trav, så den vill jag lätta upp.

Om det är ddessa tre hingstar du väljer mellan så ska du nog satsa på Lambo eller Ludde.
Lambos älsta avkommor är ju 6 år i år så där kan man se att han lättar upp en del. Ludde är ju på det viset mer än chanstagning efter som han första föl födds i år. Så kan man ju inte säga ågot om hur han förärver sig ännu.

Liknande trådar

Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 616
Senast: Fredag
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 797
Senast: athena
·
S
Avel Hej! Jag skrev för ett tag sen att jag ville ha hjälp med dressyrhingst till mitt sto en nu har jag ändrat mig och vill ha en...
Svar
16
· Visningar
1 317
Senast: Siekan
·
Avel Hjälp mig lite här är ni snälla. Hingsthjälp mao. Sto 1. Tanten skall ev. betäckas i år. Hon är 18 år, äldre modellen av halvblodet...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 979
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna