högenergifoder med mycket fett och utan spannmål???

Sv: högenergifoder med mycket fett och utan spannmål???

Laxolja är nog alldeles utmärkt då du får en del essentiella fettsyror (Omega 3 och 6) i den. För att höja energin i fodret räcker det annars med vanlig matolja.

Ger Robur performance nu och det håller hundarna bra hull på. 5-åringen är väl något tunn, men så är han väldit liten i maten också, men hellre något kilo för lite än för mycket. Fast det innehåler lite vetegluten om jag inte minns fel.

Provade Royals värstingfoder en månad när lillhunden hade fallit ur och vägde 5 kilo för lite :crazy: Det var perfekt för att få upp honom i hull, men inget jag fortsatte med såklart.

Mina hundar kan inte hålla hullet på vanlig mat. Då är de inte mer än aktiva sällskapshundar, men jag misstänker att de gör av med en del energi bara genom att vara. Hundar är ju individer, precis som vi är. Dessutom får min äldre inte i sig mer än max 5 dl per dag, ibland knappt det.

Synd att det innehåller vete då min inte tål gluten. Kokt korn går i och för sig bra som finns i Bravon , så det är nog mest vetet hon inte tål. Misstänker att min gör av med mer energi än hon får i sig. Har energi för 15.

Kollade upp Roburs lamm och ris och det var vetefritt.

Har kollat upp Roburs Performance och har läst innehållsförteckningen 100 gånger och kan inte hitta något vete.
Så jag kommer nog att testa detta låter bra. Väljer mellan detta och Lamm och Ris från Robur.

Du har rätt, jag blandade ihop det med Royals som jag ju gav en månad innan jag började med Robur :)

Vill du ha ett högenergifoder så tycker jag du ska satsa på performance, lamm och ris är det väl ganska ordinära värden på?

Har idag varit och köpt Robur performance och ska prova med det.
Fick veta att James Wellbeloved inte är nåt höjdarfoder när de ska upp i vikt. Så nu jäklar ska hon bli fet;) hoppas jag:laugh:

Lycka till :) Min 2-åring har sannerligen tagit sig på det fodret, så bra att jag nu ska minska lite på ransonen för den herren, om du förstår vad jag menar :cool:

Tack. Hon ska ju vara med i WDS så tills dess måste hon upp annars kan vi lika gärna stanna hemma och det vill jag ju inte.

Liknande trådar

Hundhälsa Vad tycker ni om dessa foder? Vilket föredrar du? FODER 1: Lammjöl från Nya Zeeland, havre, solrosolja, färsk lamm, potatis...
2
Svar
21
· Visningar
3 418
Senast: Blueeyes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka