Högenergi foder till liten hund.

Syrax

Trådstartare
Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem stora kulorna.

Han har alltid haft högt energibehov, det har varit svårt att hitta ett foder där han orkar äta tillräckligt mycket för att kunna hålla hullet.
Vi har ett sånt foder nu, icke hög energi, men han äter massor och bajsa MASSOR. Därför vi vill byta till annat torrfoder. Våran 25 kg hund på hög energi torrfoder bajsar inte lika mycket och ofta

Han är kollad av veterinär och är bara en individ som är väldigt aktiv och som har väldigt stort energibehov.
Hans tänder är fina. Saknas några tänder som tagits bort vid tidigare munsanering.

Ej färskfoder (magen pajar)
Ej burk/blötmat (måste vara lätt att ta med och förvara när vi reser)

Min chihuahua på 1,8kg jag hade åt Royal Canin 4800.

Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem stora kulorna.

Han har alltid haft högt energibehov, det har varit svårt att hitta ett foder där han orkar äta tillräckligt mycket för att kunna hålla hullet.
Vi har ett sånt foder nu, icke hög energi, men han äter massor och bajsa MASSOR. Därför vi vill byta till annat torrfoder. Våran 25 kg hund på hög energi torrfoder bajsar inte lika mycket och ofta

Han är kollad av veterinär och är bara en individ som är väldigt aktiv och som har väldigt stort energibehov.
Hans tänder är fina. Saknas några tänder som tagits bort vid tidigare munsanering.

Min 6-kilos får Furry family active, verkar fylla din önskemål. Tidigare har vi provat Carrier High-Energy Professional som även det stämmer in på det du efterfrågar.

Min 6-kilos får Furry family active, verkar fylla din önskemål. Tidigare har vi provat Carrier High-Energy Professional som även det stämmer in på det du efterfrågar.
Tack för tipset.
Carrier High-Energy Professional lät väldigt passande, så nu har jag beställt hem det och hoppas det funkar :)

Men kör torrfodret i en mixer till det blir ett pulver och blanda det med varmt vatten. Min schnauzer äter så fort att han kräks om han får torrfodret helt. Vi har gjort så här i många år och det funkar kanon. Det blir en slät gröt och han är mycket nöjd.

Jag slår också ett slag för Furry Family Active. Det enda jag hittat som min 5 kgs diva tycker är tillräckligt gott och har tillräckligt små bitar för att hon ska äta det. Och som samtidigt tillräckligt högt energinnehåll för att hon inte ska äta tillräckligt mycket för att inte vara underviktigt.

Essential Stamina smallbreed är 35% protein och 22% fett - det kan kanske vara något?
Gillar deras foder och kulorna är små. Om Carrier inte skulle fungera tänker jag.

Liknande trådar

Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 772
Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
2 202
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 742
Senast: Fazeem
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 488

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• "Säljer inte till sällskap"
  • Katt ivägskrämd
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar