Högdräktigt sto som betäcker...

cirkus

Trådstartare
...har ni någonsin varit med om det ?

Idag skådades en högdräktig märr betäcka en högbrunstig dito !
Som en padda krånglade hon sig upp.

Jag har hört talas om nydräktiga och brunstande som betäcker, men en som skall föla inom 6 veckor ????

Vi gissar att det bor en liten hingstapojke därinne, men vi får väl se!

Sv: Högdräktigt sto som betäcker...

Det har jag både hört om och sett flera göra. Hormoner som spökar.

...har ni någonsin varit med om det ?

Idag skådades en högdräktig märr betäcka en högbrunstig dito !
Som en padda krånglade hon sig upp.

Jag har hört talas om nydräktiga och brunstande som betäcker, men en som skall föla inom 6 veckor ????

Vi gissar att det bor en liten hingstapojke därinne, men vi får väl se!

Så gör mitt ena sto då hon väntar hingstföl.

Jodå mitt sto som är dräktigt har gjort det under hela tiden. Vi har fler hingstar på gården och dom hatar hon, dräktiga ston brukar mest ignorera och sura mot dem men om hingstarna skulle komma lös skulle hon slå ner den till varje pris!! hon är mycket hingstig mot nya hästar, (värre än avelshingsten) och brunstar någon så betäcker hon (just nu försöker, hon är för rund... )
Jag hoppas på ett hingstföl! så jag är glad då jag har hört andra som säger att det brukar vara ett hingstföl om de beter sig så men har även hört att rikigt högrangade ston kan göra på det sättet och det är hon även!

Liknande trådar

Avel Hej, Jag har fått möjlighet att ev köpa ett sto som har haft en fantastisk hoppkarriär bakom sig (ska tävlas om nån vecka) med väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 195
Senast: Masse
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 302
Senast: Lisa2014
·
Avel Betäckte mitt sto i somras med Cartier. Tyvärr kunde semin. vet inte se något foster på 45-dygns kollen, för att vara hundra kollade vi...
Svar
4
· Visningar
2 075
Senast: Raja
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 659
Senast: Myelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka