Högdräktiga och digivande ston -myggmedel

lilith

Trådstartare
Nu har regn + värme gjort att alla mygg och knott verkar ha vaknat till liv, och det är fullt av dem runt juvrena. Finns det någon som har tips på ett effektivt mygg/knottmedel som är säkert att använda även på högdräktiga och digivande ston? Det medel jag brukar använda i vanliga fall är inte lämpligt till dessa hästar.

Sv: Högdräktiga och digivande ston -myggmedel

jag har haft switch, dock inte på juvren. nvänder en bra salva heter "grön hästsalva" är baserad på olivolja och ringblomma, läker bitsår på ett kick. lägger sig som en fet hinna på juvren så dom stickande jäklarna håller sig därifrån. har köpt den på granngårn, har även använt aloevera.:)

Liknande trådar

Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 966
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 809
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 590
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 468
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka