Höganäs -Western

T

Texana

Vi funderar på att flytta till Höganäs , eller i närheten .
Finns det någon klubb för western där ? Eller i närheten ?
Vi har själva quartrar med inriktning reining / cow .
Vill ju gärna ha någon att rida / träna med . :D

Sv: Höganäs -Western

Det finns en hel del westernfolk i just Höganäs! Vill du ha namn kan du PM:a mig. :)

Wins håller till i nord västra skåne. Dock inte jätte aktiva då det är för få medlemmar som är intresserade av träning, men vi vill ha in fler som vill träna. Men när det är träning brukar dom hålla till hon som Danhults Quarter horses har anläggning utanför Höganäs.
Bor själv utanför Ängelholm så det är inte så långt till Höganäs.

Hej, jag bor ett par km utanför Höganäs på Danhults Gård. Vi håller på med western, inriktning reining. Vi är ett gäng som försöker hålla igång vår träning med en "kille" som kommer en gång var/ varannan månad och sen en annan "kille" som kommer vääääldigt långväga ifrån och har clinics 1-2 ggr per år. Nu får jag kanske inte nämna några namn här men hör gärna av dig till mig om du vill ha mer info.
Mvh Petra

WINS ! Så nostalgisk jag blir.... det var där jag började en gång för 100 år sedan:)

Trodde dock inte att de fortfarande fanns :confused:
Ser aldrig någon på tävlingsbanorna eller hör om något :confused:

Nej, där är väl bara ca 7 st aktiva medlemar och ca 25 medlemmar totalt. Men i okt, arrangerar dom Wins Wild Cup i Åstorp en B-C-D-E tävling. Men annars är det rätt dött pga för få medlemmar

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
410
Senast: Sirap
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 891
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 290
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka