Hög manke!

F

froggy

Någon som har nått tips på vad man kan göra åt en häst med hög manke. Min häst är 10 år och har väldigt hög manke. Inte så kul. Så om det finns något sätt man kan träna bort det på eller så ,så skulle jag gärna vela veta det. ;)

Sv: Hög manke!

Det går inte att "träna bort" benvävnad...
Manken blir ju (oftast) mer markerad genom åren, grattis!

vissa hästar har hög o vissa låg min har en hög och det går inte att träna bort men det går ju att få mer muskler runt den ;)

vissa hästar har hög o vissa låg min har en hög och det går inte att träna bort men det går ju att få mer muskler runt den ;)

Jo,tänkte jag också på. Kan man inte försöka få lite mer muskler i ryggen,så det inte blir sån svank. Nått tips på hur man kan träna det då?

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
583
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka