höftledsoperation

Thorborg

Trådstartare
Hej!
Har du gjort en höftledsoperation? När kunde du börja rida och vilka problem hade du? Hur gick det att sitta upp? Ska opereras i september och vill jättegärna veta hur det har gått för er som redan har gjort de...
Thorborgs matte
 
Jag har opererat båda.
Första gången opererades jag i början av november. Red första gången i april, ca 5 månader efter operationen. Kom igång och red regelbundet en gång i veckan nån månad senare.
Andra höftleden opererades precis före jul förra året. Började rida i april. En gång i veckan. Så det gick snabbare den här gången:)
Det känns förstås i den ny-opererade leden och understundom kan jag få lite ont av ridningen. Men det är inget mot hur jämrans ont jag hade innan operationerna.

Sitta upp är kanske det som tagit längst tid att få ordning på. Jag var väldigt svag i musklerna efter åratal av problem och operationen. Jag klänger mig upp och behöver både pall och häst som garanterat står still;)
Gick ner i storlek också efter operation, och rider numera islandshäst:)

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 182
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 169
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: Emro
·
Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp...
2
Svar
21
· Visningar
1 475
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp