Ja, min är dubbelreggad i både SJR och SKK
Min uppfödare reggar endast i SJR, så jag har reggat honom själv i SKK. Det är inga problem alls och inom några år tror jag att systemen kommer vara sammanslagna. Det jobbas för det både från Jaktretrieverklubbens och SKKs sida, det är SSRK som bromsar lite i det här läget.
Jaktretrieverklubben jobbar för fullt med att få ut officiella resultat så att man kan se dem på hemsidan, men har inte kommit dit ännu. Vill man få ut röntgenresultaten mailar man kontaktpersonen på SJR om vilka hundar/linjer man vill se resultaten på och så får man en lista. Dock ska man vara medveten om att det inte är SKKs avläsare som läser, utan en annan veterinär kopplad till SJR.
Jag kommer skicka Floyds plåtar till både SKK och SJR, eftersom jag vill ha dem reggade överallt.
Gällande seriositeten i t ex Jaktretrieverklubben så tycker jag inte att det är konstigt att många jaktretrieveruppfödare väljer att ansluta sig till den i stället för SKK. Många reggar sina hundar dubbelt.
Jaktprovsmässigt är t ex SSRKs prov inte särskilt lika originalproven och ska du starta högre prov med en svensk hund i Danmark, som ska kvalas in på svenska SSRK-meriter, måste hunden ha startat svårare klasser än om den kvalar in på meriter från Jaktretrieverklubben. Helt enkelt för att SSRKs prov håller för låg klass och ekipagen reder inte ut motsvarande prov i DK som kör prov efter originalmodellen (vilket även Jaktretrieverklubben gör). Det är främst tack vare jaktproven som SKK lobbar för att SSRK och JRK ska få till ett samarbete - SKK vill att hundarna ska ha prov som är så lika proven i hemlandet som möjligt.
Min är alltså registrerad i SKK som renrasig labrador, men med blanka papper.