Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@hvala häääärligt!!! Vilken otrolig skillnad det är mot för några månader sen! Du kanske läst min FB status.. Edith vill numera somna själv i spjälsängen, känner mig helt plötsligt obehövd och överflödig :cool:
Det är ju så mysigt med en liten varm trött bebis i famnen :love:
Oroa dig inte, det är säkert bara tillfälligt! Vi hade en period då H absolut inte skulle ligga i famnen och bli matad utan hon skulle ligga bredvid i soffan och få flaskan. Det har gått över. Vi har också haft någon natt då vi försökt i timtal med att få henne att somna och så har man lagt ner henne en stund för att gå på toa, och när man kommer tillbaka sover ungrackarn! :D

Numera sover hon nästan alla sina tupplurar dagtid i min famn. Det är nytt för oss sedan en dryg månad, innan sov hon bara i sjal/sele eller möjligtvis i vagnen. Det skulle säkert gå att få henne att sova i sin säng istället, men det är ju så mysigt så här :love: Dock verkar det som att pappas famn inte duger längre sedan vi tog bort nappen...
 
Försök få in en grötsked i den här munnen den som kan! :D (jo jag fick faktiskt in flera stycken, och det mesta verkade sväljas)
D8FB4C01-8A41-4BF2-9C35-A974779E18E8.jpg
 
@heartstring jag läser till förskollärare :) Och visst skulle gravtest hos hund vara enkelt, men jag försöker se det positivt, dom är iaf inte dräktiga i 9 månader som vi ;) Vad är det för ras ni spanar på?
Och angående sömn här så kan A iaf ibland tjollra sig till sömns, men jag måste ligga brevid, annars vaknar hon direkt. Om jag lyckas smyga iväg och hon fortfarande sover tar det någon minut och sen vaknar hon och skriker i panik tills jag är där igen. Antar att det är någon separationsfas, så nu måste jag väcka henne om jag ska gå någonstans för hon bli hysterisk om hon sover och jag är borta då hon vaknar. Då duger inte pappa alls förrän hon är lugn, då går det bra.

Åh vad kul! Lärare skulle jag kunna tänka mig med :P Synd att det är så många år bara (jag känner mer och mer att jag nog inte vill spendera hundra år i skolan, igen..)
Nä, de är ju inte det som tur är! Men ändå, jag vill gärna veta typ NU om det blir valp eller inte. Otåligheten själv ;) Kompisens hund är pudel/ papillon och pappan ren pudel. Det blir i så fall en lagom storlek och är en perfekt ras/ blandning för maken som är allergisk mot andra hundar.
M behöver som sagt ha mig, men det är rätt skönt att kunna gå iväg sen. Visst vaknar hon till ibland, men kan komma till ro med tummen (om man har tur) och då är det ändå skönt att kunna få lite ensamtid med maken.

@hvala Åh vad jag längtar tills man kan börja ge lite gröt och smakisar! Det är så kul när de får börja smaka, tycker jag! Även om det samtidigt är ett steg åt "fel" håll (liten blir stor!).. Men det ska bli så kul när barnen kan leka med varandra, det är ju inte jättelätt att leka med en liten bebis när man vill springa och skutta och allt sånt, tycker storasyster ;)
 
Åh vad kul! Lärare skulle jag kunna tänka mig med :P Synd att det är så många år bara (jag känner mer och mer att jag nog inte vill spendera hundra år i skolan, igen..)
Nä, de är ju inte det som tur är! Men ändå, jag vill gärna veta typ NU om det blir valp eller inte. Otåligheten själv ;) Kompisens hund är pudel/ papillon och pappan ren pudel. Det blir i så fall en lagom storlek och är en perfekt ras/ blandning för maken som är allergisk mot andra hundar.
M behöver som sagt ha mig, men det är rätt skönt att kunna gå iväg sen. Visst vaknar hon till ibland, men kan komma till ro med tummen (om man har tur) och då är det ändå skönt att kunna få lite ensamtid med maken.

@hvala Åh vad jag längtar tills man kan börja ge lite gröt och smakisar! Det är så kul när de får börja smaka, tycker jag! Även om det samtidigt är ett steg åt "fel" håll (liten blir stor!).. Men det ska bli så kul när barnen kan leka med varandra, det är ju inte jättelätt att leka med en liten bebis när man vill springa och skutta och allt sånt, tycker storasyster ;)

Ja jag är nästan halvvägs nu, går ut januari -17. :-)
Åh, pudel har jag haft två tidigare :-) nu har jag bearded collie och är sugen på en bedlington nu, hoppas det tar sig. Egentligen hade jag kunnat vänta något år eller två med valp, men det är så oförskämt bra timing nu när vi är två vuxna hemma nästan jämt att det tidigareläggs lite.
 
Ja jag är nästan halvvägs nu, går ut januari -17. :-)
Åh, pudel har jag haft två tidigare :-) nu har jag bearded collie och är sugen på en bedlington nu, hoppas det tar sig. Egentligen hade jag kunnat vänta något år eller två med valp, men det är så oförskämt bra timing nu när vi är två vuxna hemma nästan jämt att det tidigareläggs lite.
Härligt!
Ja, pudlar är trevliga! Vi får se vad min mor säger, där är det mer "riktiga" hundar det ska vara.. Men hon kommer bli kär i den här ulltussen med, det vet jag! ;) Jag har bestämt mig för att jag helst vill ha en tik (tror jag :D), men det enda namn jag har till valpen är Ralf (:love:), det går inte riktigt ihop sig.. ;)
Jag har faktiskt aldrig träffat på vare sig en bearded collie eller nån bedlington. Men jag såg bilden du la upp på din snaggade herre, han varju riktigt söt! Ser nästan sådär dumsnäll ut :o:D
Jamen det är ju perfekt timing! Lite som här nu när jag är mammaledig ett tag till och kan vara hemma med valpen.
 
Härligt, här är det dags för vaccinering imorgon, den första. ser inte fram emot det, dels är Ava redan nu förkyld och sen tycker jag det är så gräsligt då dom sticks. Men jag vill inte låta bli att vaccinera heller...
 
@Emor
Vi har femmånadersvaccineringen bokat på torsdag, tredje försöket då förkylningar och feber kommit emellan de tidigare försöken. Jag tycker redan synd om lillkringlan så det ska bli skönt när det är avklarat.
 
Försök få in en grötsked i den här munnen den som kan! :D (jo jag fick faktiskt in flera stycken, och det mesta verkade sväljas)
D8FB4C01-8A41-4BF2-9C35-A974779E18E8.jpg

Den där giraffen är en kär ägodel i vårt hem... ;)

Min tös är nu fem månader och vi har börjat försöka med diverse smakprov men hittills är intresset minst sagt svalt. Hon gillar att gnaga på gurkstavar, men det är också i princip det enda.
 
@Nenii Hoppas det går bra! Här har hon just nu ingen feber, och behöver bara koksalta näsan någon gång per dag så jag tror ändå det ska gå att vacc, annars så får vi skjuta på det.
 
@heartstring

Jag har nyss bokat tid för isättning av en hormonspiral, en "mini" variant. Den har visst lägre hormonnivå än den vanliga, vilket jag tycker är bra, men håller bara tre år jämfört med fem år.. Hoppas den är värd pengarna :)
 
@Nenii Hoppas det går bra! Här har hon just nu ingen feber, och behöver bara koksalta näsan någon gång per dag så jag tror ändå det ska gå att vacc, annars så får vi skjuta på det.

Det gör det säkert, här vill de ha tre feberfria dygn och att barnet ska vara fritt från hosta, lite snuva gör nog inget..
 
Nu behöver jag tips!
Kan inte ta mig utanför hemmet då min kära unge HATAR vantar!
Hon har lixom upptäckt sina händer och såfort vantarna åker på blir hon frustrerad och skriker som en besatt :cool: trodde först det va sjalen eller selen hon inte gillade, men samma problem i vagnen eller i famnen (ja jag bar runt henne på hundpromenad :crazy:) har faktiskt tagit av vantarna och då lugnar hon sig efter en stund men det är för kallt för att göra så jämt :(
Huuuur löser man detta? Napp/flaska mat/leksak funkar inte, inte heller att stoppa i förstor åkpåse som täcker händerna och strunta i vantar..
//hunden Triss som får rasta på tok för sällan
 
Nu behöver jag tips!
Kan inte ta mig utanför hemmet då min kära unge HATAR vantar!
Hon har lixom upptäckt sina händer och såfort vantarna åker på blir hon frustrerad och skriker som en besatt :cool: trodde först det va sjalen eller selen hon inte gillade, men samma problem i vagnen eller i famnen (ja jag bar runt henne på hundpromenad :crazy:) har faktiskt tagit av vantarna och då lugnar hon sig efter en stund men det är för kallt för att göra så jämt :(
Huuuur löser man detta? Napp/flaska mat/leksak funkar inte, inte heller att stoppa i förstor åkpåse som täcker händerna och strunta i vantar..
//hunden Triss som får rasta på tok för sällan
Men om du bär henne i sjalen, behöver hon ha vantar då? Min lilla har inga vantar om hon blir buren i sjalen. Nu går vi förvisso kanske bara till affären på detta vis, men då har hon jacka och mössa och så har jag makens stora jacka som jag kan knäppa om både henne och mig och då hålla händerna varma av min kroppsvärme.
Eller finns det inga overaller med "händer" på, så man kan ha händerna instoppade i ärmarna utan att behöva trä på vantar? Fast det kanske är lika illa för damen?
 
@heartstring har en egensydd bärjacka. Den är fodrad och vindtät men händerna blir kalla på bara typ 10 min :(
Har en overall/åkpåse som är "inbyggda" vantar hennes händer når bara till typ halva ärmarna så i den slipper hon vantar men är lika arg för det :angel:
Lägligt nog är min mamma (hundpromeneraren) sjuk så vovsegullet får nöja sig med 10 min runt kvarteret..
Det är lite mysko för hon kan ligga typ i babygymmet och va helt obrydd om händerna, sen stoppar jag ner henne i åkpåse eller vantar då är det som att hon tror hon har nått i händerna och vill smaka på det.. Försöker stoppa händerna i munnen och blir förbannad när det "bara" är en vante :laugh:
Annars duger tygsaker att snutta på så fattar verkligen inte hysterin...
 
@Cocos vi kör utan vantar. Stoppar ner henne i åkpåsen i innekläder med en mössa och kanske en filt i vagnen så kan hon ha händerna i munnen.

Började skriva ett inlägg tidigare idag där jag hade provat att koka gröt till Alice med resultat att hon klöktes och spydde:down:, men sen kom sambon hem med köpegröt och den smakade hon faktiskt lite av:banana:. Annars har allt med mat gått bakåt sen hon blev sjuk. Hon har varit helt ointresserad nu:(. Tar nya tag med detta och ser om det kan passa damen. Får jag bara i henne något annat så kunde jag ju lyckas gå utanför dörren själv en kort stund. Hon vill ju typ fortfarande amma efter 1,5-2 timmar på dagen... Och just nu varje timme på natten:banghead: Längtar efter 3-4 timmars sammanhängande sömn. Helt otroligt att man funkar så bra som man ändå gör
 
@orion_x, o fy det låter jobbigt med nattpassen :(. Man är verkligen beroende av sin sömn, hoppas det vänder för er snart. Tycker det mesta verkar gå i vågor när de är såhär små!

Här hemma går det bra med det mesta just nu. Hade en mindre incident där lillan inte blev helt torr under ena armen efter badet en dag vilket resulterade i ett riktigt illaluktande klet o röd o irriterad hud efter några dagar.. Hon e så tjock så för att kunna se ända in i armhålan så måste man liksom sära på huden :p. Men det läkte som tur e fort men lite tvätt o silon salva, älskar den!!
 
@orion_x jag har henne i åkpåse i vagnen men hon vill lixom ha händerna bara och med påsen på har hon ju händerna i ärmarna på påsen..
Får väl smörja händerna med liniment så håller dom sig varma utan kläder på :devil: nä skämt å sido men det är faktiskt ett jäkla problem... Innan satte jag henne bara i sjal/sele när jag gick kortare promenader med hunden och då somnade hon ofta, samma i vagnen på längre promenader.
Jösses vad ofta hon äter din tjej.. Blir ju helt tokigt att aldrig få sova samanhängande :(
Du har inte funderat på att ge flaska ibland eller gillar hon inte det?
 
@Carand dom där vecken är inte att leka med.. Edith har ett under hakorna som benämns geggvecket här hemma :D
Tar bomullspaddar och tvättar det några ggr per dag annars luktar det typ rumpa O_o
Vad är det för salva? Nån uttorkande?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 940
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp