Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du är säker på att det inte är fostervatten? Jag har blivit itutad att när vattnet går "så vet du kära du". Det gjorde att vi kom in till förlossningen utan att vi förstått att det var pyspunka. Hade bara kommit så pass lite att jag kunde ha trosskydd som jag bytte då och då. Bebisen låg så långt ner så han täppte liksom till. När vi väl kom in så blev det antibiotika, läkarkontakt, bebiskoll och forcerad förlossning. Vattnet hade gått natten till fredag och vi kom in mitt på dan på lördag. Sonen hade bajsat i fostervattnet vilket ställde till det för oss.

Tänkte bara så du inte går i samma fälla :)

Mvh Miks
Håller med här @thoora . Jag misstänkte pyspunka redan på natten men vid 16-tiden var det ingen tvekan, jag kände igen det från första förlossningen. Fick komma in direkt på kontroll men fick åka hem och invänta värkar (det var det jag ville också), men de kollade noga.
 
@Miks & @Madick Nej, säker är jag inte på något vis. Jag läckte fostervatten förra graviditeten utan att fatta det, så jag har varit väldigt tjatig med att de ska kontrollera det nu. Det har sett fint ut och alla verkar tycka att det är enkelt och självklart att skilja flytningar från fostervatten.

I vilket fall har det inte varit något mer misstänkt, vare sig gällande läckage eller värkarbete.
 
Jag var inne för en kontroll på förlossningen igår. De senaste dagarna har min bebis ändrat sitt rörelsemönster så jag ville kolla upp det.
Allt såg fint ut! Men när dom gjorde ultraljudet och jag såg hur stort huvudet är nu :eek::angel:
Kunde jag inte hejda min tanke om att "Shit det där ska ut genom min muffa!!!":cautious::meh:
 
@Miks & @Madick Nej, säker är jag inte på något vis. Jag läckte fostervatten förra graviditeten utan att fatta det, så jag har varit väldigt tjatig med att de ska kontrollera det nu. Det har sett fint ut och alla verkar tycka att det är enkelt och självklart att skilja flytningar från fostervatten.

I vilket fall har det inte varit något mer misstänkt, vare sig gällande läckage eller värkarbete.
Bra då låter det som att du har koll och är medveten om det iaf! Jag såg på Apoteket att det finns trosskydd med fostervatten indikator. Det ska bli färgade på något vis om man läcker fostervatten. Min plan är att köpa sånna längre in i graviditeten så att jag har bättre koll själv :) Kanske även ett tips till dig!

Mvh Miks
 
@Miks Tack för tipset, det hade jag inte hört talas om innan! Verkligen något jag ska spana efter, om jag hinner innan det startar. :)

Sist blev vi inlagda tre nätter på special-BB pga infektionsrisken som följer med tidig vattenavgång, slipper gärna det den här gången...
 
@thoora , men så olika det kan vara, nu vet jag inte vad smo räknas som tidig vattenavgång, men jag hade på fredagen, konstaterades på söndagen och dottern är född måndag. Där var det inte sagt någonting om infektionsrisk, antibiotika eller ligga kvar pga vattenavgången. Nu var vi tvugna att göra det ändå, pga att dottern var rätt gul dock.
 
@Emor
Jag hade också tidig vattenavgång med dottern och fick stanna kvar i 2 dagar pga av infektionsrisken efter förlossningen.
Skumt att det är så olika i landet!
 
Har haft rejäla förvärkar sen kl 19.. smärta i ländryggen framåt och ner mot ljumskarna med tillhörande samandragningar. Vart lite nojjig och började hålla koll på klockan.. 23 st kl 19.50-20.45 sen lugnade det sig så kom bara nån ibland under ett par timmar. Nu är det typ 4-5 min mellan varje igen :eek: Jag som ska på 30 års kalas imorgon, har varken tid att föda barn eller lust. Är ju bara i vecka 35! dessutom så ska jag fira kompisen som är min förlossningspartner så detta kan bli livat :D säkert är det inget på allvar, har ju haft så mycket sd hela graviditeten men man undrar juh!
 
Började klocka förvärkarna kl 01 och hade då 1 min värk med 2 min paus emellan.. är på förlossningen nu och livmodertappen är opåverkad men fått bricanyl i hopp om att det ska lugna sig! Vill mest hem nu, inte sovit sen igårnatt och är inte klar med att va gravid känner jag ;-)

Hur går det för er andra? Väntar spänt på att fler höstbebisar ska dyka upp snart :-D
 
Men hjälp:nailbiting: Hoppas att det stannar av igen!

Vi kan väl försöka hålla oss strikt till listan här i tråden:angel: Vill inte bli påmind om att bebis kan komma ut när som helst liksom...
Har ju knappt fattat att jag är gravid ännu:o
 
@Miks sådana trosskydd köpte jag med. De är bortkastade pengar tyvärr. Förlossningen var inte direkt impade av dem, och de ger utslag trots att man inte läcker fostervatten. Mina blev blå så jag åkte in för kontroll, men läckte inget. Pht i underlivet ändras under graviditeten s lätt att ge falsutslag. @thoora bättre att du ringer in och ber dem kolla.
 
@Miks sådana trosskydd köpte jag med. De är bortkastade pengar tyvärr. Förlossningen var inte direkt impade av dem, och de ger utslag trots att man inte läcker fostervatten. Mina blev blå så jag åkte in för kontroll, men läckte inget. Pht i underlivet ändras under graviditeten s lätt att ge falsutslag. @thoora bättre att du ringer in och ber dem kolla.
Skit också! Jag trodde de var en helt suverän uppfinning! Jaha springa runt i ovisshet denna gång igen alltså :) Men tack för input!

Mvh Miks
 
Nu har min slempropp börjat lossna! Det behöver ju inte betyda att det är på G riktigt än, men spänningen höjs ju lite i alla fall :D Sist lossnade den inte förrän efter att vattnet gick.

Sedan hoppas jag också att @hvala håller sig borta från tråden pga bebis och inget annat!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 963
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp