Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det låter som att ni har lite att göra @TeamLundVer :D Ta det lugnt och ta det i etapper så att ni inte sliter ut er. Vi har som sagt helronoverat vårt hus (det enda som gjorts sedan 1961 var att de målat om vårt sovrum) och det har tagit 5 år och självklart finns det ännu saker kvar att göra som kontor, barnrum 2, tvättstuga mm.

Sent igår kväll tog vi oss en liten tripp till förlossningen. Vår bebis har alltid haft väldigt klockrena rutiner, mellan kl 20-23.30 har hon alltid haft fullkomlig workout i magen. Man har nästan kunnat ställa klockan efter henne. Igår kväll kände jag ingenting alls. Jag drack nästan 1½ liter iskallt vatten, åt glass, buffade på magen gick en kort runda mm. men inte en tillstymmelse till rörelse. Jag ringde in och BM jag pratade med var supertrevlig och tyckte att vi skulle komma in så de fick kolla upp det.
Väl i bilen kom en liten, liten puff men sen inget mer. Det var i alla fall skönt att känna något!
Personalen på förlossningen var helt underbara! Jag fick ligga i ctg och sedan gjorde läkaren ett UL där de mätte fostervatten, kollade hjärtat och gjorde en viktuppskattning. Allt såg bra ut i alla fall och jag kände ett par små buffar till när vi var där inne, bebis följer sin egen viktkurva och låg kvar på -13%, ca 3 kg som fullgången. De hade ingen förklaring till varför hon lugnat ner sig så mycket men det kunde ha att göra med att hon snurrat lite i magen och nu ligger mer med ryggen utåt och sparkar mer inåt. De var väldigt noga med att säga flera gånger att vi gjorde alldeles rätt som kom in, det var skönt att höra. De reagerade på att det hade blivit så stor skillnad från en dag till en annan. Att de rör sig mindre på slutet är ju inte ovanligt men då brukar man känna att det minskar och minskar efterhand och inte gå från jätteparty till i princip helt stilla.

De tyckte att jag kunde väl passa på att föda barn när jag ändå var där inne, den är ju liksom färdigbakad i vilket fall som helst och de hade inte en enda inne på förlossningen nu. Jag tyckte att det lät som en bra idé, tyvärr var inte bebisen inne på samma linje så vi fick åka hem igen ;)
 
Ja det låter som att ni har lite att göra @TeamLundVer :D Ta det lugnt och ta det i etapper så att ni inte sliter ut er. Vi har som sagt helronoverat vårt hus (det enda som gjorts sedan 1961 var att de målat om vårt sovrum) och det har tagit 5 år och självklart finns det ännu saker kvar att göra som kontor, barnrum 2, tvättstuga mm.

Sent igår kväll tog vi oss en liten tripp till förlossningen. Vår bebis har alltid haft väldigt klockrena rutiner, mellan kl 20-23.30 har hon alltid haft fullkomlig workout i magen. Man har nästan kunnat ställa klockan efter henne. Igår kväll kände jag ingenting alls. Jag drack nästan 1½ liter iskallt vatten, åt glass, buffade på magen gick en kort runda mm. men inte en tillstymmelse till rörelse. Jag ringde in och BM jag pratade med var supertrevlig och tyckte att vi skulle komma in så de fick kolla upp det.
Väl i bilen kom en liten, liten puff men sen inget mer. Det var i alla fall skönt att känna något!
Personalen på förlossningen var helt underbara! Jag fick ligga i ctg och sedan gjorde läkaren ett UL där de mätte fostervatten, kollade hjärtat och gjorde en viktuppskattning. Allt såg bra ut i alla fall och jag kände ett par små buffar till när vi var där inne, bebis följer sin egen viktkurva och låg kvar på -13%, ca 3 kg som fullgången. De hade ingen förklaring till varför hon lugnat ner sig så mycket men det kunde ha att göra med att hon snurrat lite i magen och nu ligger mer med ryggen utåt och sparkar mer inåt. De var väldigt noga med att säga flera gånger att vi gjorde alldeles rätt som kom in, det var skönt att höra. De reagerade på att det hade blivit så stor skillnad från en dag till en annan. Att de rör sig mindre på slutet är ju inte ovanligt men då brukar man känna att det minskar och minskar efterhand och inte gå från jätteparty till i princip helt stilla.

De tyckte att jag kunde väl passa på att föda barn när jag ändå var där inne, den är ju liksom färdigbakad i vilket fall som helst och de hade inte en enda inne på förlossningen nu. Jag tyckte att det lät som en bra idé, tyvärr var inte bebisen inne på samma linje så vi fick åka hem igen ;)
Precis som min skrutta. Såg ju på UL att hon rörde sig men det kändes plötsligt inget. Dan efter var det igång igen med sparkar men annorlunda, så det är väl vinkeln hur de ligger.
 
Precis som min skrutta. Såg ju på UL att hon rörde sig men det kändes plötsligt inget. Dan efter var det igång igen med sparkar men annorlunda, så det är väl vinkeln hur de ligger.

Ja det är väl antagligen så! Nu är det dock full fart som vanligt igen :)
Jag tror att jag blev lite nipprigare än vanligt eftersom en kompis till mig som skulle ha barn en vecka efter oss fick föda fram en död pojke för några veckor sedan. Jag brukar vanligtvis vara väldigt lugn och inte stressa upp mig, men igår kväll var jag faktiskt lite orolig på riktigt.
 
@Nelle, vad skönt att allt var bra med bebisen! :)

Min bebis var lugn igår på dagen så jag började bli orolig men under kvällen och halva natten var det full cirkus i magen. Nu på morgonen var det helt stilla i magen och det kändes inte alls bra, men hon var väl tvungen att vila efter föreställningen. Jag är förmodligen lite för lugn för mitt eget bästa som sitter och väntar på att hon ska komma igång. Fast i morse hade jag faktiskt ringt förlossningen om det inte varit så att jag hade tid hos läkaren på barmorskemottagningen 1,5 timme senare. Nu är det rörelse som vanligt igen.
 
@Nelle vad skönt med det bemötandet när ni var oroliga. Skönt att allt var bra också, såklart. Den här bebisen är så himla rörlig att jag också skulle bli orolig om inget kändes på en längre stund. Sonen kände jag knappt av alls på slutet, men han var väldigt stillsam genom hela graviditeten.

KL
Här har jag haft molvärk i 3-4 timmar nu, men vet inte om något är på gång eller om jag bara är trött efter en dag ensam hemma med djur och barn. Efter midnatt är det BF, vore ju kul att pricka den igen. :) Min mamma är snäll och sover här i natt ifall att...
 
Hmm mitt lilla pyre verkar vilja komma ut lite för tidigt. Som väl är så har den nedärvt sina föräldrars lokalsinne och siktar således på att ta sig ut genom mitt blindtarmsärr..

Hela dagen igår höll den på och tryckte (inte sparkar). Magen vart helt mjuk och lite platt på andra sidan för att istället bukta ut ordentligt till höger.

:)
 
Näpp, inget i natt. Idag är det som sagt BF och jag har varit övertygad om att jag kommer föda innan dess nästan hela graviditeten. Tji fick jag! :p
 
@thoora, då är vi två om det. Vad synd att det var falskt alarm!

Ja här händer ingenting. Bebisen vill nog ut men min livmoder har inte fattat grejen. För övrigt diggar jag väderomslaget. För två nätter sedan sov vi fortfarande med öppet fönster. Nu på morgonen har jag fått rapporter om frost i Danmark och snö i Gävle. Vi har fortfarande elementen avstängda och har ca 20 grader inne, och det är SÅ skönt! Jag slutade för övrigt vela och ropade hem en lite mindre overall på Tradera i förrgår. Det känns bra nu :)
 
Mellandagarna för oss :D

(Vill förtydliga mitt tidigare inlägg - jag vill INTE ha vinter redan men min överhettade kropp uppskattar verkligen det nya svala vädret)
 
Haha, mellandagarna låter också trevligt. ;) Jag diggar också det svalare vädret, men igår blåste det så mycket här att ett träd föll över vår väg. Är rätt glad att vi inte behövde panikåka till förlossningen just då.
 
För oss var det snarare trettondagen :D

@thoora och @hvala! Jag hoppas verkligen att det kommer igång för er nu, eller typ nyss!

Jag har varit vid BM idag, min ordinarie är på semester så jag fick träffa en som jag inte har träffat förut. Allt ser bra ut, jag har faktiskt gått upp 1½ kg!! Bebis ligger kvar på sin linje och blodtrycket är bara bra. Det är dock första gången som jag inte har fått ta blodprov. Med min vanliga BM görs det varje gång och det gjorde vi med sonen med, denna BM sa bara "ja du tog ju blodprov sist så det behöver du inte göra idag". Jag har ju alltid legat ganska lågt på järnvärdet så det kändes konstigt att inte behöva puttas i fingret :D
Bebis har trängt ner ordentligt men är fortfarande lite ruckbar. Tydligen har den en väldigt spetsig rumpa för även denna BM trodde att huvudet låg uppåt och ville nästan kolla med UL innan jag sa att det redan hade gjorts för ett par veckor sedan och dessutom låg bebis med huvudet ner i söndags natt.
Enligt henne kan den komma närsomhelst nu, hon sa lite peppande att det kommer nog att gå mycket fortare den här gången än förra gången. Andra barnet brukar gå snabbare och dessutom med så mycket foglossning och förvärkar så trodde hon att mycket av jobbet "redan var gjort". Jag blev inte direkt positivt peppad av det eftersom det redan gick så fort förra gången... Går det snabbare kommer vi knappt att hinna in är jag rädd, svärmor skall hinna komma hit vilket tar ca 20 min och sedan skall vi åka in ca 3 mil.
 
Här går det segt. I natt trodde jag att vattnet gick eftersom det plötsligt rann utefter benet, men det var bara pyttelite och inget mer. Känns som om jag är vidöppen, som att innanmätet kommer trilla ut bara jag grenslar toan. O_o

Men nu får det gärna hålla sig några dagar till för på lördag ska min första hästuppfödning visas och det vill jag gärna se.
 
Igår kväll och i natt har min bebis stuvat om både sig själv och alla mina andra organ har det känts som :crazy:
Nu tror jag dock att hon har skruvat ner sig så långt det går och ev. även fixerat sig för foglossningen är mycket, mycket bättre :bow:

Men jäklar vad ont det gjorde i natt! Som skitmycket mensvärk och en jäkla värk i ryggen som bara inte gav
med sig. Alvedon och en riktigt varm vetekudde gjorde det uthärdligt men inte så att jag kunde sova. Jag har dock sovit mellan 8-11.30 idag så jag känner mig ändå ganska pigg just nu.
Precis som @thoora så känns det som att hela paketet skall trilla ut när jag går på toa, det känns nästan som att man torkar bebisens huvud när man torkar sig :angel: Läskig känsla!
I morgon är det en vecka kvar till BF! Trodde aldrig att jag skulle räkna ner som jag gör just nu. Med sonen var sista månaden den bästa, jag mådde hur bra som helst och kunde vara gravid hur länge som helst kändes det som. Jag hade inte en enda förvärk eller förvarning innan det drog igång på natten efter BF. Nu vill jag bara ha det klart, inga fler förvärkar, foglossningar, kräkningar :cry: Tänk att få sova utan att man vaknar pga smärta en gång i timmen! Jag vaknar betydligt hellre av en hungrig bebis!

Heja er som går på övertid! Hoppas verkligen att det drar igång för er så snart som möjligt!
 
Ojoj, snart kommer väl världens babyboom här! :D

Jag vaknade häromdagen och det kändes som att jag hade världens träningsvärk i övre delen av magen, bebis hade väl haft raveparty i magen och jag var helt mörbultad!
Jag har mensvärk varenda kväll (fortfarande) och en nattuggla till bebis. Den gnor nere i bäckenet och det värsta är när den kommer åt en fog och det ilar så in i helskotta!
Jag hoppas verkligen att den här mensvärken betyder att något händer. Jag har haft den var kväll i åtminstone tre veckor nu så jag tycker att det borde betyda något!? Med dottern hade jag förvärkar i 6 v innan BF och fick ändå gå över två veckor och bli igångsatt, det hade inte hänt ett dugg med livmodertappen, men jag tror inte att hag hade så mycket till molvärk då heller. Om jag minns rätt då.

Vi har iallafall köpt en syskonvagn idag (det blev en emmaljunga double viking) och jag är helkär i den!! Längtar så tills bebisen kommer och vi kan använda den!!
Nu är det bara ullared nästa helg och sen får bebisen komma! :heart
(Nåväl, den får gärna vänta några dagar så att kroppen börjar funka igen efter allt knatande på ullared, men sen så!)
 
Här går det segt. I natt trodde jag att vattnet gick eftersom det plötsligt rann utefter benet, men det var bara pyttelite och inget mer. Känns som om jag är vidöppen, som att innanmätet kommer trilla ut bara jag grenslar toan. O_o

Men nu får det gärna hålla sig några dagar till för på lördag ska min första hästuppfödning visas och det vill jag gärna se.
Du är säker på att det inte är fostervatten? Jag har blivit itutad att när vattnet går "så vet du kära du". Det gjorde att vi kom in till förlossningen utan att vi förstått att det var pyspunka. Hade bara kommit så pass lite att jag kunde ha trosskydd som jag bytte då och då. Bebisen låg så långt ner så han täppte liksom till. När vi väl kom in så blev det antibiotika, läkarkontakt, bebiskoll och forcerad förlossning. Vattnet hade gått natten till fredag och vi kom in mitt på dan på lördag. Sonen hade bajsat i fostervattnet vilket ställde till det för oss.

Tänkte bara så du inte går i samma fälla :)

Mvh Miks
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 963
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp