D

denjo

Dum fråga kanske, men hur går man tillväga om man vill göra en höanalys? Vilka kan göra den, och vad kostar det? :)
 
Här är de prisuppgifter jag fick i höstas när jag kollade med nedanstånede företag. Priserna avser analys av hö, inklusive mineraler, billigare att bara kolla energi och protein.

Analycen 605 kr inkl moms
Svenska foder 590 kr inkl moms (dock ej mg-koll)
Hjortens lab 494 inkl moms

sök på deras namn på nätet så hittar du deras hemsidor med adresser och telefonnummer och bipacksedlar.

Jag klippte representativt höprov i småbitar, klippet skulle bli ca en liter. Lade det i en liten plastpåse som jag lade tillsammans med bipacksedel i ett vadderat kuvert och skickade in.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
844
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
459
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 651
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 294
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp