hö islandsföl

em76

Trådstartare
Hur mycket hö kan man räkna med att ett islandsföl äter per dag vid fri tillgång?
 
Sv: hö islandsföl

Hur gammalt är fölet?

Väldigt individuellt. Räkna med 4-6 kg, men som sagt det varierar kraftigt och det kan gå åt både mindre och mer.
 
Sv: hö islandsföl

jenred skrev:
Hur gammalt är fölet?

Väldigt individuellt. Räkna med 4-6 kg, men som sagt det varierar kraftigt och det kan gå åt både mindre och mer.

Fölen är födda början-mitten av maj.
 
Sv: hö islandsföl

Ok. De går alltså med sina mammor ett tag till då. Avvänj inte för tidigt, fölen mår mkt bättre av att gå kvar med stoet så länge som möjligt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Pegasus63
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: Elo
·
Hästvård Jag har en unghäst som lätt får lös avföring av stress, och symtomen kan därefter kvarstå en längre tid. Inga parasiter. Svarar bra på...
Svar
2
· Visningar
441
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hur fodrar ni helst om ni kan välja? Antal måltider per dag? Hur ofta? Jag har tänkt att jag vill försöka ge Ping mat fler gånger per...
2
Svar
23
· Visningar
1 624
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp