Sv: Höanalys

Jodå, men varför ska andra göra jobbet menar jag ? Det är ju bara att ringa och fråga så får man exakta prisuppgifter. På ett forum får man oftast svävande svar...tex: det kostar ca 500:-. Det är ju inget exakt pris.

Men om någon annan redan gjort analys kanske de ville svara och skriva hur mkt det kostade. Jag funderar också hur mkt det kostar och kan jag få svar fortare här så slänger jag självklart ut min fråga här.
Jag kanske inte ens har möjlighet att ringa och fråga dagtid?

Men om någon annan redan gjort analys kanske de ville svara och skriva hur mkt det kostade. Jag funderar också hur mkt det kostar och kan jag få svar fortare här så slänger jag självklart ut min fråga här.
Jag kanske inte ens har möjlighet att ringa och fråga dagtid?

Precis :smirk:

Jamen då äre väl bara att skriva vad det kostade eller hur ? Jag har INTE förbjudit TS detta...sedan kan man upplysa folk varför man inte kan ta reda på pris själv. Tex: jag har ingen möjlighet att ringa osv. Många här inne anser att alla andra ska göra jobbet åt dom istället för att bara plocka upp telefonen. Så menar jag.

Dessutom så finns ju redan MASSOR av trådar om hönalayser där även priser är utskrivna. Varför kan man inte använda SÖK då ?

jag antingen ringer till analycen i lidköping eller beställer matrialet från deras hemsida.
nu har jag ju skickat in papprena där det stod hur mycket det kostade till dom, men jag tror jag har en hum om ca priset i alla fall..
energi/protein analysen tror jag låg runt 370:-
mineral analysen i samband med ovan runt 180:-
mögel/hygienisk analys tror jag låg på 470:-

jag tog de två översta och hoppade mögel analysen, däremot så kan det hända att jag skickar in enbart mögel analysen efter årsskiftet om jag börjar bli misstänksam...men det har jag aldrig gjort, jag får se.

Jag har frågat efter prisuppgifter alldeles nyligen.

Jag ville veta näringsinnehåll samt mineralinnehåll.

Analycen kostar 627 INKL moms
Agrilab 450 PLUS moms
Hjortenslab 395 PLUS moms

Jag har frågat efter prisuppgifter alldeles nyligen.

Jag ville veta näringsinnehåll samt mineralinnehåll.

Analycen kostar 627 INKL moms
Agrilab 450 PLUS moms
Hjortenslab 395 PLUS moms
Momsen e d 25% då? funderar vilken som e billigast.. och vilken är bäst??

vad skickar man in provet i?

beställer du matrial från analycen(är den enda jag har provat) så får du med en påse att lägga det i, ett papper att fylla i vad du vill ha testat. sen lägger du bara i höt, svars pappret och lägger det på lådan!

Hos Analycen skickar man efter provpåsar. Hos de andra vet jag inte, men om dom inget har så tar man bara fryspåsar och Jiffykuvert och packar ned grovfodret i. Det är inte så avancerat. Bara man skickar rätt mängd så spelar embalaget mindre roll.

Ang fryspåsar är ju mest om det är ensilage..annars äre bara att packa jiffykuvertet fullt utan fryspåse.

Liknande trådar

• Låst
  • Omröstning Omröstning
Foder & Strö Höanalys uppfattar jag hos många som ett absolut måste Och lite av en ”trend” Och övertro. Skillnad i om hästen är skogsmulle...
10 11 12
Svar
221
· Visningar
7 374
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 164
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 509
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka