Sv: hö

Det är nog väldigt olika skulle jag tro... Beroende på kvalité, efterfrågan osv. Dock skulle jag gissa på att det blir ganska så dyrt iår eftersom vädret varit så dåligt och det är säkerligen många höförsäljare som fått in mindre än vanligt

Jag betalar 1.75 kr kilot! :D:angel: Får då en bal hemkörd på gården samma dag som det är slut. Snacka om service :bow:

Mkt fint hö på stor rundbal,ca 200 kg. Senaste analysen visade nästan "för bra" värden. :cool:

Jag har också jättefint hö på storbal, dock något dyrare än ditt - det kostade 2 kronor/kilot :cool:

Immer

Mitt har höjts med 0,5 kr- så nu ligger det på 2 kr. Köper dock inte mer än 2 ton till min så det blir bara en tusenlapp extra om året- inget att svettas för.

Det verkar som att det är extremt ont om hö i år. Svärfar sålde över 3000 baler (3:-/kg) till skåne.

Jag betalar 2,50kr/kg
50öre dyrare än förra året...

Det jag har nu kostar.. 2,25 tror jag.

Vi ska dock få eget snart - 1kr/kg - så jag slipper ridskolans skithö.

Men här har de flesta tagit två skördar..

Jag har köpt för 1:75.
Blev dock lite förvånad när jag fick fakturan, då de lagt på moms.
Jag är nog korkad, för jag trodde att man diskuterade pris inkl moms..?? Hur får ni betala? är det med lr utan momsen?
//Jezz

Betalade 1,50.
Fick då hälften hemkört, resten åkte vi upp och hämtade (med bondens traktor) själva för han fick hjälpa sin granne i sista sekund.
Så 1,50 plus 500:- i transport.
Helt ok hö!

Bra fråga... eh...
På fakturan står det Förnamn + Efternamn.
Längst ner står det "innehar F-skattebevis".
Tog liksom för givet att priset var inkl moms :crazy:
//Jezz

Jag har köpt för 0.76 kr/ kilo:bow: inklusive hemkörning

Ekologiskt odlat:D Väntar med spänning på analysen:)

Behöver inte säga att jag är glad va;)

Jag har köpt för 1:75.
Blev dock lite förvånad när jag fick fakturan, då de lagt på moms.
Jag är nog korkad, för jag trodde att man diskuterade pris inkl moms..?? Hur får ni betala? är det med lr utan momsen?
//Jezz

Vanligvis så säger bönder utan moms:crazy: jag frågar alltid för det blir så obehaglig överaskning annars:crazy:

Själv har jag "gratis" hö till hästarna fram tills årskiftet och ev längre. Med "gratis" menar jag att jag jobbat av kostaden för inköpet hos sambon (bonne).
Annars köper vi in storbalar uppe i stallet (inhyrd) för en kostnad av ca 1.75 kr/kilot.

Min stallägare har gjort om lite nu till hösten och aj får numera betala 400 kr i månaden och då ha fri tillgång kanon bra :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Är jag för stor för d-ponny?? Är ca 172 och väger ca 68 kg.
Svar
13
· Visningar
1 278
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 318
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama