• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Niantrezz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 752
N

Niantrezz

Tänkte bara höra angående hö hämtade två rundbalar hö och dom var ganska gula i färgen såg jag när jag kom hem och öppnade den ena.. det är inte dammigt och luktar gott men höet jag hade innan var jättegrönt och fint.. Så jag undrar om man kan fodra med det fast det inte är grönt. Jag hade i såna fall tänkt blanda det med det jag har kvar av det andra höet.Kan tillägga att jag har en riktig tjockis till häst, han går upp i vikt av att tänka på mat ;) vet ju att näringsvärdet kan vara sämre när det är dålig färg på det..

Sv: Hö

Gult hö behöver inte ha varken sämre näringsvärde eller sämre hygien. Gult hö beror många gånger på att höt har fått många soltimmar på sig från det att det slogs tills det balades. Ju fler soltimmar desto gulare hö...

Sv: Hö

Tack så mycket för svaret, var på väg att köpa nytt idag men jag provade att ge dom och dom åt med god aptit :d den lilla brukar rata om det inte faller henne i smaken! det är ju inte det lättaste att få tag på fint hö nu.. dessutom är halvblodet väldigt dammkänslig, så kanske hellre ett gult hö utan damm än ett grönt med damm :bump:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 278
Senast: Nepenthe
·
Foder & Strö Hej! Tog hem nytt hö igår, fick göra det akut då nästan allt i min sista hösilage bal var dåligt, alla andra har varit superfina men den...
Svar
3
· Visningar
1 222
Senast: Horse1738
·
Foder & Strö Jag har varit tvungen att köpa hö av en annan leverantör än jag brukar nu i foderbristens tider. Det handlar om stora oplastade...
Svar
3
· Visningar
1 530
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Köpte hö från en person som så att höensilge skulle va minst 70% ts och gav mig en analys efter pressning . Analysen såg väldigt bra ut... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 543
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka