Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om det är den ponny du har på bild i galleriet och den ser ut som där så tycker jag inte att du ska banta den alls! En shetlandsponny ska vara lite rund...
Mina shettisar har fri tillgång till bra hösilage på vinterhalvåret, går på normalt bete sommartid.
Faktum är att det bästa till en shetlandsponny är att ge hö/hösilage med BRA proteininnehåll, så att det täcker upp hela behovet av ffa proteiner. Om ponnyn sen behöver tugga mer än för att täcka näringsbehovet så kan man ge lite halm.
Ge bara hö+mineraler vid behov, blir det för mycket hö (du måste ju ge så tuggbehovet tillgodoses) så blanda ut med halm. Och motionera den lille![]()
Mina shettisar fick förra vintern ca 5kg hö om dan o lite Lusernpellets som krubbskrammel. Nu har jag iof inte fått hem årets hö ännu så jag har ingen analys än. Hoppas mina kommer o klara sig på bara grovfoder![]()
Tycker att du börjar i fel ände på något sätt; man svälter inte shettisen smal som många verkar tro och hålla på med
De behöver arbeta, motionera som alla andra för att hålla formen!!!
Mina små äter müsli, betfor, mineraler + hö - mängder är inte så meningsfullt att gå in på kanske eftersom det beror på värdena på höet etc men inte är det någon särskilt svältkost eller små portioner i a f.
oj 5 kghur mycket motionerar du dina ?