Hö och Kraftfoder till Ponnytravare!?

C

CeriseRosa

Hur mycket hö och kraftfoder stoppar ni i era ponnytravare per dag? Vad ger ni för kraftfoder? Jag tycker det är så svårt att få en balanserad foderstat så att dom inte blir för feta eller för smala!? :confused:
 
Sv: Hö och Kraftfoder till Ponnytravare!?

Mina två shettisar får ca 5 kg hö var per dag plus lite (typ 0,2 kg) havre per dag. De är lite för feta, så jag håller på att dra ner lite mer på höet.

Jenny
 
Sv: Hö och Kraftfoder till Ponnytravare!?

Min shettis får 4 kg hösilage (av god kvalitet)/dag samt ca 400g Mare&Youngstock (foder från Dodson & Horell) Dessutom äter hon en hel del halm i boxen :angel: .

Hon ser välmående ut :D
 
Sv: Hö och Kraftfoder till Ponnytravare!?

Min får ungefär 5 kg hösilage (också mycket god kvalité) Höhö:D
Lite mindre än 1 kg Hestekrafts Müsli med havre + lite betfor just nu för att blanda ut B-vitaminer och lite olja som hon får för pälsens skull .
 
Sv: Hö och Kraftfoder till Ponnytravare!?

Men hur mycket motion får dom på det då? :confused:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 223
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
979
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
368
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp