Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tror inte att dom väger påsarna men en "stor påse" är som en stor sopsäck. Alltså ca 1 m hög och 40 cm bred.
Höet är inte ihoppressat, det ligger ganska "fluffigt" i påsarna.
Jag har ju lite närmare, kanske två mil eller så så för mig var det absolut värt det! Kom hem med en hel bal för 55 kr istället, plus spån som också räcker ett tag. (För att inte nämna alla små söta marsvin jag skulle kunna ha tagit med också! )
Den är ganska stor, några kilo. Räcker länge till mina tre djur.
Brukar handla där, blir storshopping nån gång ibland. Jag köper stora höpåsar, stor spånbal osv. Det räcker länge och är billigare (trots bensinkostnad)!
Foder & Strö
Hej alla kloka!
Finns gammalt hö på skullen (vi flyttade hit i maj, vet ej hur gammalt)
Det luktar ingenting. Är något dammigt.
Funderar...
Lantbruksdjur
Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Hundavel & Ras I Nederländerna finns det krav på en viss noslängd i centimeter för att få avla.
Och i Norge är det helt förbjudet att avla på cavalier.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.