Hö från Fäboden

Dravena

Trådstartare
Någon som vet hur mycket det är i deras påsar? Det står bara "stor påse", det har man ju inte så mycket nytta av.... :confused:

Jag tror inte att dom väger påsarna men en "stor påse" är som en stor sopsäck. Alltså ca 1 m hög och 40 cm bred.
Höet är inte ihoppressat, det ligger ganska "fluffigt" i påsarna.

3,5-4 kg är det tydligen, så nu vet jag. :) Hyfsat billigt ändå måste jag säga, om man jämför med zoobutiken jag har här ute. :crazy:

Fäboden har väldigt billigt foder. Jag har ca 6 mil dit (enkel resa) men åker heldre dit än till "vanliga" zooaffärer

Jag har ju lite närmare, kanske två mil eller så så för mig var det absolut värt det! Kom hem med en hel bal för 55 kr istället, plus spån som också räcker ett tag. :) (För att inte nämna alla små söta marsvin jag skulle kunna ha tagit med också! ;))

De har många olika förpackningar, från små påsar till hela balar (och även balar i olika storlekar!) :)

Den är ganska stor, några kilo. Räcker länge till mina tre djur.
Brukar handla där, blir storshopping nån gång ibland. Jag köper stora höpåsar, stor spånbal osv. Det räcker länge och är billigare (trots bensinkostnad)!

Liknande trådar

Mat Ny kaffeautomat på jobbet så de har plockat bort de allmänna mjölkpaketen. Jag dricker te och vill till de teer jobbet erbjuder ha...
2
Svar
28
· Visningar
1 014
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Hej alla kloka! Finns gammalt hö på skullen (vi flyttade hit i maj, vet ej hur gammalt) Det luktar ingenting. Är något dammigt. Funderar...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 563
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 053
Senast: Rosett
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama