hö annalys!

kskemilie

Trådstartare
Årets sköd verkar ha blivit riktigt god iår!

Jag behöver tips på vart man kan skicka för att få annalys samt vad det kostar!

Hoppas nån kan ge mig tips!!
MVH Emilie :bump:

Sv: hö annalys!

analycen

Priserna varierar beroende på hur noggrant du vill analysera. analycen.se eller liknande är hemsidan där jag gissar att det finns prisuppgifter.

Hej
Näringsanalys i hö protein och energi kostar 284 vill du även ha mineraler tillkommer 182 kr + moms för nerklippt prov 6 - 7 cm.
mvh Roland

Hur snabba är Hjortens lab med resultaten?

Har tidigare anlitat Analycen och de är oslagbara med sina provsvar. Jag skickade in i torsdags 2 prov. Igår (onsdag) fick jag svaret från Analycen. Den andra analysen var till Hjortens lab (valde ett annat företag för skoj skull) och på det svaret väntar jag än.

Ingen aning, vet bara om prisjämförelserna. Men spelar det någon roll om det tar 1 vecka eller 2 veckor ? Analysen har du väl ingen nytta av mitt i sommaren va ? Sedan går det ju ringa dit och fråga. Jag tycker inte att snabbheten överväger priserna. Svaret kommer när det kommer, men att betala mycket mera för samma slags analys..nä, det skulle aldrig jag göra.

Som sagt jag har bara anlitat Analycen hittills och är nyfiken på andra företag inom samma branch. Analycen har varit otroligt service-minded de gånger jag varit i kontakt med dem. Därför väntar jag med spänning på svaret från Hjortens lab. Det första svaret tog ju inte ens en vecka- 2 dgr om man räknar bort postgång och helg.

Mizz- som faktiskt är barnsligt otålig när det gäller sådant här.

vad ska man göra åt saken i vilket fall som. kasta hela skörden? Får man facit till värdena så man förstår? Om höet är dåligt med näringsvärdet få man då ge extra kraftfoder? Ser man inte detta med blotta ögat om hästen börjar smalna?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
405
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar