Hmmmmmm....

squarepants

Trådstartare
Jag hittade precis de skummaste annonserna någonsin:

HEJ vi är en familj som vill köpa hund,,
Det ska vara Tibetansk Spaniel el Shetland Sheepdog Tik behöver inte vara reg gör inget skönhetsfel heler,, gärna två st så dom får sällskap... max 3500kr/st el om vi får ta på avbetalning om dom kostar lite mera,, Vi bo i ett hus med tomt sen är jag förtidpenionär därför har vi inte så mycket pengar. Men kommer får det bra min mamma har en shelti o sen mina syskon har hundar sen känner jag många som har hund. Vi har skog o nära till mälaren,,, hör av er vad ni har så hör jag av mig

----

HEJ vi är en familj som vill köpa en Pyreneervalp Tik det gör inget om det är skönhetsfel el nått annat fel ska ha bara till sällskap,,, Vi bor i ett hus sen är jag förtidspenionär,, Så man kan få ta den på avbetalning/foderköp till bra pris,,,skriv o berätta vad ni har så hör jag av mig,,,,mvh familjen

----

HEJ vi är en familj som vill köpa grandis Tik färgen ska vara gul, blå,, vuxen max 2år gammal
max pris 4000kr El en Bullmasiff Tik valp gärna skönhetsfel el annat ska ha till sällskap. Skriv o berätta vad ni har så hör jag av mig,,, mvh familjen

----



hej vi vill ha en tik hund på liten ras tilexempel chihuahua,papillon,bulldog,dvärgpincher,dvärg o toy pudel,shetland sheepdog,jack russel parson eller terrier ,tax långhår strävhår,pomiranian,shitzu,lhasaaspo,bichon frise,cocker spaniel cavlarer ,yorker terrier,kinesiknakenhund eller puff,foxterrier,mateser ,mops,pekingese,phalene,tibetansk spaniel alla dom här skulle vi tänka oss kunna ha men har du nån tik som inte står med som är liten får du gjärna maila oss. inga stora hundraser om du är intrserad så mailar du en bild på din hund och skriver du om den om den är lydig hur gammal ras pris och såvidare mvh

---

Alla är inlagda från samma stad med samma kontaktperson och mellan perioden 3-15 maj.

Jag vet inte riktigt vad man ska säga? :cool:
 
Sv: Hmmmmmm....

tänker direkt på de som aftonbladet skrev om, som köper hundar o har sex med :crazy:
nu behöver det inte vara så..
 
Sv: Hmmmmmm....

:eek:

Det där lät inget bra! Är det telefonnummer så man kan kolla upp på eniro?:devil:

Och just tik också, är det buskavel, snabba pengar eller som Fragile skrev om kan man ju undra.:crazy:
 
Sv: Hmmmmmm....

Fick riktigt dåliga vibbar av att läsa det där:crazy:
Man undrar ju onekligen över motiven:confused:
 
Sv: Hmmmmmm....

Det låter ju riktigt skumt, något fel är det ju..

Bra att du la märke till det och hittade flera av denna annonsör, troligtvis i alla fall, så ingen går på detta, man vet ju aldrig vad de ska ha hunden/hundarna till..
 
Sv: Hmmmmmm....

ahha i en annons vill hon ha en stor hund och i den sista en liten hund :D svårt och bestämma sig ;)
 
Sv: Hmmmmmm....

men sådana annonser ligger ju ofta på hästannonser med, när det är en och samma annonsör och annonserna är ofta dåligt formulerade med påhittade försäljningshästar.
Det kan inte vara en unge som haft roligt då man annonserar gratis där? :S Dvs inga seriösa annonser utan bara " se vad för folk som svarar här".
Jag menar, ofta läser man annonser som tydligen är skrivna av barn och vid kontakt (ja, jag har kontaktat sådan pga ren nyfikenhet) så fick man svar såsom "jaa jag vill köpa häst/ hund/ katt men mina föräldrar vill först se om jag kan få tag på något billigt som dem kanske kan ge mig i 13års-present" :P
 
Sv: Hmmmmmm....

En sån annons har jag också svarat på en gång.
Visade sig vara en nioåring som lagt ut den, föräldrarna blev inte så glada dock.
 
Sv: Hmmmmmm....

Hoppas det inte finns någon som är så fläng i roten att dom säljer hund till personen/familjen :crazy:
 
Sv: Hmmmmmm....

men sådana annonser ligger ju ofta på hästannonser med, när det är en och samma annonsör och annonserna är ofta dåligt formulerade med påhittade försäljningshästar.
Det kan inte vara en unge som haft roligt då man annonserar gratis där? :S Dvs inga seriösa annonser utan bara " se vad för folk som svarar här".
Jag menar, ofta läser man annonser som tydligen är skrivna av barn och vid kontakt (ja, jag har kontaktat sådan pga ren nyfikenhet) så fick man svar såsom "jaa jag vill köpa häst/ hund/ katt men mina föräldrar vill först se om jag kan få tag på något billigt som dem kanske kan ge mig i 13års-present" :P

Det är personer som tjänar pengar på detta. Tror fallen där barn ligger bakom är mycket få.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 142
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 221
Senast: Gumman123
·
Övr. Hund Hej alla hundmänniskor! Tänkte kolla om ni kan hjälpa mig med en sak.. Jag har en tik på ca 10 månader hon är wachtel/springer...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: Luff
·
M
Övr. Hund Vi är en familj på 2 vuxna och 2 småbarn o en katt. För 4 månder sen så skaffade vi en valp (en blandras mellan Papillon, york och...
Svar
3
· Visningar
915
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp