hmmm, vad ska jag göra??

B

berra

Vi har en häst i stallet som har dåliga senor. ägarna verkar inte bry sig, den blir halt och svullen och de lindar. Sen, när den är bra så är det pån igen. Jag skulle vilja ha ut en veterinär som berättade för ägaren hur de ska rida den, jag vill inte överdriva, men det är djurplågeri. de har köpt en häst med dåliga senor, men det betyder ju inte att de får utnyttja den:confused: :crazy: :cry: Vart ska jag vända mig??
 
Sv: hmmm, vad ska jag göra??

du ska vända dig till ägaren! Föreslå att en veterinär ska titta på den, men försök få det till att det är något som blir bra för dom, dom kanske "slipper" linda eller nåt...
 
Sv: hmmm, vad ska jag göra??

ja har färsökt men de tycker att den ser ut så, det ä inge fel på den
 
Sv: hmmm, vad ska jag göra??

Tycker dom det även när den är halt?? :(
 
Sv: hmmm, vad ska jag göra??

Du kan ju inte göra allt, men lite. För det första så borde ju hästens ägare förstå att det är något fel och att de behöver hjälp för att få veta hur de ska göra för att hålla denna svullnad nere och slippa att hästen blir halt. Har dom haft ute veterinär nångång över huvudtaget? Eller har vet aldrig tittat på dessa senor?

Anledning hos många när de inte vill ta ut vet så äre ju för att det är dyrt. Men kan man inte räkna med att det kan bli dyrt så ska man ju inte ha häst. Hästens ägare låter precis som sånna som tycker att det är onödiga kostnader och att de inte verkar fatta att hästen inte mår bra av att ha svullna onda leder/senor jämt och ständigt.

Okej det är inte lätt att säga åt en annan om vad de borde göra med sin häst. Men att säga till borde inte uppfattas som något dåligt. Det är ju inte så att du vill göra dom till åtlöje eller vara dum. Så, hade hästen stått i mitt stall så hade jag radat upp alla anledningar till varför de borde ta kontakt med vet. Och är det så att dom inte vill ta ut vet, så be dom iallafall att ringa och rådfråga veterinär om vad dom skulle kunna göra.

Hoppas det ordnar sig.
 
Sv: hmmm, vad ska jag göra??

Jo, ja har färsökt, men de tycker bara att den är skapt annorlunda, och ä känslig för underlaget. Men hoppa ska den :'(
 
Sv: hmmm, vad ska jag göra??

Om du har försökt och deras tränare inte säger något så kanske du måste släppa det hela! Hur gärna man än vill så kan man inte rädda alla, det är deras häst, dom tar ju åtminstone hand om den när den är svullen och halt, det finns det många som inte gör.....
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 588
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 454
Senast: tuaphua
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 323
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 843
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp