Hmmm... knölig vid svansroten

B

BamsePlutt

Hej!
Har en shettis som senaste tiden liksom blivit knölig och korvig (kan inte beskriva det bättre) vid svansroten. Funderar på exem eller liknande? Men är inte så duktig på sånt - därför frågar jag:idea: Han kliar inte, så han verkar ju inte lida. Det är inget sårigt eller så - bar korvigt.
Till saken hör att förra året när jag fick hem honom var han näst intill vanvårdad, och då oxå hade han problem kring svansroten som efter lite tvätt och smörjning läkte ut, därefter inga problem alls under senare delen av sommaren. Däremot sa en islandshästtjej med stor erfaenhet av exem att det var exemliknande då... Beställde till och med exemtäcke men behövde aldrig hämta ut det då det läkte ut.
Men jag funderar ju lite - kan det vara så att även förra sommarens problem var exemrelaterat? Kunde ju kanske vara bra om man kunde "förebygga" lite. Kankse rörigt men hoppas ni förstår :)

/Ulrica
 
Sv: Hmmm... knölig vid svansroten

Hejsan!

det låter som på vår shettis Bella, vi övertog henne för 3 somrar sen med jordens exembesvär! Har täcke, ger henne aloevera juice & smörjer med salva. Hon går ute nätter om inte knott invasion & står inne å vilar om dagarna, då hålls det i schack & hon kliar sig inte så mkt då.
 

Liknande trådar

Hästvård Har ett mycket underligt hudproblem hos min häst som jag bara måste försöka lösa. Ingen verkar förstå eller vilja förstå vad detta kan...
Svar
15
· Visningar
2 432
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp