hmmm? fällningstider?

Det beror på från kanin till kanin o var i sverige när de byter.Men de byter 2 ggr om året som tar en paus mellan start o klart så att säga så det känns dom 4 ggr/året!

ja men jag menar byter de ungefär nu?
man tycker dom borde ha kvar pälsen när det börjar bli kallare, och att det bara ska växa mer?

Nej varje gång de byter växer det fram ny underifrån o när den är ngra mm tappar de den gamla.De tycks alltid fälla rumpan sist då de vänder den mot vinden tex.
Dessutom verkar det som om vinterpälsen är kortare men med tätare ull o att sommarpälsen är längre men med glesare ull.

Tja!

Tycker aldrig att det verkar finnas en tid som de inte fäller, bara tider då de e mer el mindre.... :crazy:
Iaf med min plutt!

Kram /C

haha :D
min gör oxå så att hon fäller sist på rumpan vilket gör att hon ser jättekul ut då hon blir mörkare i färgen (siames) för varje gång hon fäller.
förutom första gången då hon blev blondin hon som annars e grå/svart på sina mörka ställen... :confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Lucifer
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 690
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
3 114
Senast: Santoxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar