Seabaz

Trådstartare
Hur länge sover era hundar;

1. Om ni ligger kvar i sängen själva länge?

2. Om ni går upp tidigt?

3. ?

Min hund ligger kvar och sover hur länge somhelst fast jag är uppe. Och det har inget med att göra att vi gick och la oss sent.
Som nu och igår. Igår gick vi och la oss klockan 22 redan. Jag är pigg idag och så. Nu är klockan snart halv 11 och lillen ligger fortfarande och snarkar i sängen! En riktig liten sjusovare.

Sv: hmm

Alla hundar vaknar och vill gå ut , utom makens BC, som lugnt sover vidare tills husse kliver upp

2. Om ni går upp tidigt?

Samma svar som på fråga ett

Då ligger dom och sover tills vi stiger upp.

2. Om ni går upp tidigt?
Då får man dra tiken ur sängen :smirk: , hanen är dock lite lättare att få upp.

3. ?

Tiken är en riktig soffpotatis och sömntuta. Hon tar alla tillfällen till att vila då man är inne. Hon går och lägger sig tidigt och stiger upp sent. Måste hon upp (min sambo brukar ta ut dom runt sex på morgonen)så hör man STORA suckar komma från henne. Hon går ut, kissar och springer sen till dörren och vill gå in.
Hanen är något piggare, han vill hålla koll på vad som händer. Men efter den där tidiga morgonrundan springer han raka vägen in i sovrummet och fortsätter sova.

Nu är det sällan som vi sover längre än 9.30 på helgerna. Men hundarna sover när vi går upp och sover fram tills det att det är dags att gå hemifrån. Sen om det är vid kl 11.00 elller 13.00 spelar ingen roll. Vi går ut väldigt sent på kvällskissrundan. Brukar bli allt från 23.00 till 01.00.

Seabaz skrev:

2. Om ni går upp tidigt?
1.Som längst har vi sovit till 12 på dagen...jag gick upp först och hon tio minuter senare....Hon är ganska morgontrött (lagotton alltså).
Labben kör upp en, på morgonen är hon jättehuuuungrig och kan inte överleva en minut längre än strax efter 9 :crazy: .

2.Lagotton ligger gärna kvar och drar sig några minuter, labben följer med upp och kollar in läget. Serveras ingen mat kan man alltid lägga sig igen...

Tja, vovvan har inga problem att sova länge om jag gör det, men så fort jag vaknar, såna gånger, så står hon vid sovrumsdörren och "väntar" (jäkla hörsel hon har, måste höra på hur jag rör mej och andas). Om jag kliver upp tidigt så kan man behöva "be" henne kliva upp från sin skönhets-sömn, men hon är aldrig segare än så på att kliva upp.

Men när man väl varit ut på "morgon-pinket" så kan hon lätt ligga och sova resten av dagen inne ifall det är så..... Är vi inne så sover hon, de få gånger hon vaknar är antingen när hon är lite kontaktsökande (vill gosa) eller måste ut på toa (händer oftast på kvällen) eller när man ropar på henne för mat eller promenad - annars, om det är lugnt och vi inte går på någon promenad eller lämnar lägenheten på hela dagen, så sover hon hela dagen också.......

Fast jag sover aldrig/sällan längre än 10-11 i och för sej, så jag vet inte hur det vore ifall man sov längre än så.

min vill ut så fort man klivit upp...iaf efter klockan sju innan dess kan han vara lite slö startad men ut går han :) ligger man å sover för länge ( enligt honom) då står han utanför dörren å gäspar å låter å vissar att nu e det slut sovit :smirk:

Min vovve vill helst ut vid 3 på natten om man råkar röra på sig...
Annars flyger han upp direkt när vi vaknar (4.30) om inte tidigare...... :banana: På helgerna kan han tillochmed sova fram till 7-8 på morgonen, men då får han gå ut själv!!! ;)

Mina två latkorvar sover lika länge som jag. Även om jag sover till, typ ett, vilket händer ibland efter sena nätter... Fast då har ju hundarna åxå fått sig en natt promenad såklart.
Stiger jag upp tidigt då jag jobbar förmiddag, så snarkar dom vidare, eller i bästa fall tittar dom på mig och konstaterar att jag är knäpp, för att sedan somna om :D

Hunden sover tills jag går upp, oavsett tid på dygnet. Hon vet att det är lönlöst att väcka mig för jag blir bara sur och beordrar hunden att gå och lägga sig.

Mina vovvar kan sova nästan hur länge som helst om jag ligger kvar i sängen. Hanen har börjat gå upp och skälla lite runt 7 på morgonen men ignorerar man honom bara så hoppar han upp och lägger sig igen. Sen sover dom till jag går upp, ibland till 12.
Om jag går upp går mina hundar upp, oftast iaf.... tiken kan väl iofs ligga kvar ibland, min systers tik kan nog sova hela dagen. Hon ligger alltid i sängen och snarkar..... :D
jag älskar morgontrötta hundar och det verkar som att valpen kommer bli likadan sen när han är stor. :banana:

Han får gå ut och kissa vid 6, 7 på morgonen. Efter det så lägger han sig och sover tills jag går upp. Som längst har vi legat och sovit till klockan ett. Han är morgontrött och dte bästa han vet är att Ligga i sängen brevid mig och goa in sig :love:

2. Om ni går upp tidigt?
Han går upp när jag går upp vid klockan 6. Sedan lägger han sig i fåtöljen medan jag äter frukost och gör iordning mig för att gå på promenad med honom klockan 7, efter det tuggar han på ett tugg ben eller sover.

3. ?
?

Senast ändrad av en moderator:

Han går inte upp förrens vi går upp även om han ibland kan ligga och titta på en och vifta på svansen om man rör sig...

2. Om ni går upp tidigt?

När det är vardag och husse går upp halvsegt och trött så ligger han kvar tills husse ropar på honom att de ska gå ut, vakanr däremot husse pigg och börjar rota i vapenskåpet eller har packat iordning väskan kvällen innan, ja då studsar han upp när husse rör sig...

Då ligger hon kvar och sover tills jag går upp.

2. Om ni går upp tidigt?

Då ligger hon gärna kvar och fortsätter sova.

Hon gillar att sova, gärna hela mornarna och dagarna när hon har varit ute, på em/kväll är det full fart när alla är hemma, men när hon har varit ute på kvällen vill hon sova igen.
Hon är faktiskt 11 så hon får sova så mkt hon vill.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
614
Senast: Harrysen
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 111
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar