B

**BORTTAGEN**

Är Rambo Wug Medium/200g (marin/silver) tillräckligt tjockt för att användas som vintertäcke till en angloarab?

Vad blir varmast för hästen - ett vintertäcke med 370 grams fyllning eller ett litet tunnare täcke med ett fleecetäcke under?

Jag tycker inte det. Men, det beror ju på om hästen är klippt, hur kallt det är och hur frusen hästen är.

Fleecetäcken har tendens att glida bakåt och skava om man har andra täcken över, så själv skulle jag föredra 370g. Alternativt 200g med stalltäcke under.

Det beror ju på hur kallt det blir också. Och var hästen står. Om det sinns skydd i hagen eller om hagen är väldigt oskyddad.

Men jag har tjockare täcke än så på min häste eftersom han är fusen av sig.

Bättre att köpa ett tjockt täcke än att ha två på en gång. Åtminstone tycker min häst att det blir klumpigt och obekvämt med två täcken på en gång...

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Känner att jag behöver lite tips å så från folk som är mer van att täcka sina hästar. Jag ska ha min varmblodsvalack oklipp i...
Svar
9
· Visningar
1 185
Senast: ako
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 526
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag har några väl använda regntäcken jag köpte på hööks för ett antal år sedan. Minns inte om det kan vara sex år sedan kanske...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 209
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar