HMC Baksele??

H

Horsemanda

Ska köpa baksele till min loksele och är lite sugen på den från HMC. Har varit på granngården nu eftersom jag läst i de gamla trådarna som finns här att dom tar hem den här bakselen om man ber dem. Men tydligt så gör dem inte det eftersom deras återförsäljare tydligen inte har den. Vilka grossister är det egentligen som har HMC bakselen? Vet att källqvist haft den förrut men inte nu tydligen. Hade varit så bra om man hade kunnat tagit hem den genom någon butik nu då så jag slipper beställa den, har förresten inte hittat så många hemsidor som säljer den heller längre.. Håller den på att försvinna eller? Det är ju synd för den verkar ju helt ok för dom som har den. Är det någon som har lite koll på den här på buke? :)

Sv: HMC Baksele??

Åh, den bakselen har jag o är jättenöjd med den sen jag vet inte hur många år! Köpte den på granngården de hade helt plötsligt en baksele där...

Vart sugen själv för jag behöver verkligen fler bakselar!

Senast ändrad av en moderator:

Jo jag har sett den där också :) men det verkar också vara dom enda som har den... Problemet är att jag behöver ha den i stl full och den största dom har är cob :P Tycker det är konstigt att granngården inte kan ta hem den längre, och jag hittar den inte någon annan stans heller, jätte skumt... :P

Jag har den på mina nordsvenskar o på de som är låånga i ryggen har jag skarvat med en skakelrem. Annars passar den fint, den har rätt långa remmar. När jag hade den till fjordingarna fick jag ta en del extra hål för den var så lång i remmarna till lokremmen...

HMC är jättestor i strl, så halvblod kan ha cob. Men inte ardenners kanske.

Lillhästen hade ju den innan, men inte nu, jag skickade ett mejl o frågade dem, samtidigt som de fik en liten snäll utskällning för att de säljer skitselen. Får se vad de svarar...

Jo jag har också hört att den ska vara stor i strl men hittade lite mått på den i en annan tråd här, stl full då, och den var 120 cm i den stoppade delen runt rumpan :) Från ring till ring alltså. Så jag sprang ut och mätte bakselen som jag har till maratonselen och den är ca 113 och i stl cob. Den är på gränsen till för liten då jag har en väldigt grov appaloosa dam :D på 148 cm. Sen är det just runt rumpan som jag vill ska passa ordentligt för remmen över korset går ju att korta om man nu behöver det ;)
Men det är ju himla konstigt om bakselen bara skulle försvinna tycker jag :p

Slå bara in HMC baksele på google så hittar du som (5:e träff tror jag) ett företag som säljer dem :)

Japp det är dem jag menar. O om du ser i tråden så har vi ju konstaterat att cob är bra lång o även passar på mina nordsvenskar så den kan nog funka ändå :) annars får du väl sälja den till mig efter ha testat. ;)

Lite fult att det är "gula" metalldelar på, men annars bra baksele för det priset!:)
Den i strl shettis passar grov liten c-ponny föresten:angel:

Liknande trådar

Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 514
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 189
Senast: Meggan
·
Relationer Hej Buke, första gången jag är anonym på forumet. Känner att jag behöver vara det av respekt till mina anhöriga. Det finns en viss risk...
Svar
17
· Visningar
2 434
Senast: mandalaki
·
Körning Är det någon här som råkat ut för någon olycka eller liknande vid körning? Hur har hästen funkat sen som körhäst? Eller la ni av med...
Svar
15
· Visningar
3 393
Senast: Zarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka