Hm.. hur vågar jag göra?

E

Egonson

Jag blir såå velig!! Ja det är en bagatell, men för mig blir alla små bagateller till stora problem.. :smirk:

Det är egentligen dags för nyskoning nu, skulle varit i dag, men hovis är inte hemma och kan inte komma förrän tidigast på torsdag.
Alla skorna sitter fast och tre av hovarna är helt OK, men det är så att den ena framhoven, så har skon tappat tåkappan och sen har skon vridit sig lite så hoven har flutit ut över skon på utsidan.. Eller tvärt om om man så vill :(
Vågar jag promenera lite med henne, eller ska jag låta bli helt och bara låta henne gå i hagen?
Tänkte ta en liiiten barbacka skrittur idag, vågar man det eller kan det bli någon sorts belastningsskador el dylikt?
Hon är INTE halt, inte öm eller något sånt.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hm.. hur vågar jag göra?

Har du otur med den vridna skon så kan den trycka i sulan och då kan du få stengallor istället.

Sv: Hm.. hur vågar jag göra?

Oj, det lät ju inte så roligt :crazy: Kanske bäst att låta bli.

Skon har ju inte vridit sig så mycket och enbart uppe mot ballarna, alltså det är traktarmen (heter så va?) på skon som ligger för långt in, ser ut som en trångskoning fast bara på utsidan om du förstår. Fattar inte hur den har blivit så, för så skor INTE hovis.. Fast pållarna lyckas ju med det mesta och omöjliga.

Men det "lilla" kanske räcker för att orsaka tryck på sulan? :confused:

Liknande trådar

Hästvård Jag har sedan ett år tillbaka en fullblodsvalack, vars hovar hitills har funkat bra. Men denna gång fick han ett rejält sömstick vid...
Svar
9
· Visningar
1 973
Senast: Havannis
·
Hästvård Unghästen skoddes för 1½ vecka sen, och jag vetefan om hovis var full när han nitade eller vad det är, men idag hittade jag henne på...
Svar
13
· Visningar
1 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ännu en kvinna
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25