hlb-hingsten Pontus

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Binsan
  • Startdatum Startdatum
B

Binsan

har funnit denna hingst i 2.a led på några hästar och skulle gärna vilja veta lite mer om honom, prestation och avkommor? Stam?:)

Sv: hlb-hingsten Pontus

Jag hade ett sto efter Pontus 497 - Ganesco 503.
Hon var ganska lik honom (det enda kortet jag sett av honom) och hade mkt bra temprament och trevliga rörelser. Ganska liten, (158 cm) och ganska lätt i typen. Tittar gärna efter Pontus-hästar om jag skulle få för mig att köpa ett halvblod...

Jag har varit medryttare på en dressyrhäst e:Pontus. En stor, maffig och lite tung valack. Men absolut gudomligt snäll! En sann gentleman :love:

Och jag är inte ett fan av halvblod i vanliga fall.... ;-)

Senast ändrad:

En hingst som gett många trevliga allroundhästar med gott temperament.Skulle mkt väl kunna tänka mig en häst med Pontus i stammen!
Kände också en val e.Pontus-Ganesco som var mkt trevlig!
Tror att kombinationen var ganska vanlig,bägge hingstarna stod nära varandra!

Pontus själv tävlades i lätt hoppning och dressyr.

Han hade enligt livstidsstatistiken 1 avkomma i svår hoppning, godkände sonen Primör, och 21 i msv. i svår dressyr hade han tre avkommor och 17 i msv. En i svår fälttävlan och sex i msv.

har han inte lämnat två godkända hingstar enligt allbreedpedigree??:crazy:

Han lämnade tre, men bara Primör har gått svår hoppning.

Axnar är den tredje.

Pontus har flera godkända hingstar i USA eller är det 1 + barn barn kanske!
Pontus var en fantastisk hingst, Börje som ägde honom tillika uppfödare red runt på gårdarna i Skåne på Pontus och lärt Pontus betäcka, det var service det..... när han betäckt stoet red han hem igen!
Jag har haft flera Pontus avkommor men har nu en som har Pontus som Farfar.
Mycket bra hingst!

Min som jag har ute på foder är efter Pascal-Algarve-Pontus. Jag vet inte mycket om Pontus men en kvinna som kände till de olika stammarna mycket väl sa att det var väldigt bra att ha Pontus i stamtavlan.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
705
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 929
Senast: Lea88
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31