hjul på dramaten

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har börjat använda en shoppingsvagn, en s.k. "Dramaten" som skolväska, för att slippa bära alla tunga böcker och bärbara datorn hela dagarna. Har utnyttjat den som min mamma lämnade efter sig då hon dog.
Nu har hjulen på den get vika.

Min fråga är - är det någon som vet om det går att hitta ersättningshjul till shoppingvagnar?
Jag försökte googla, men hittade inte svaret på min fråga.

Jag har börjat använda en shoppingsvagn, en s.k. "Dramaten" som skolväska, för att slippa bära alla tunga böcker och bärbara datorn hela dagarna. Har utnyttjat den som min mamma lämnade efter sig då hon dog.
Nu har hjulen på den get vika.

Min fråga är - är det någon som vet om det går att hitta ersättningshjul till shoppingvagnar?
Jag försökte googla, men hittade inte svaret på min fråga.
Det beror nog lite på vilken typ av hjul det är, det verkar finnas många olika varianter. Sen är frågan om det är värt att byta hjulet eller om det blir lika dyrt som att köpa en ny dramaten.

Jag tror inte du hittar några hjul just till shoppingvagnar, men om jag var du så skulle jag se om det inte går att använda skateboard- eller rollerbladehjul av lagom storlek. De har ju integrerade kullager också.

Mät ett av hjulen som sitter på "dramaten" idag ..
Ytterdiameter, bredd och diameter på tappen som hjulet sitter på ...

Något liknande hjul kan finnas på Jula.se ..

tack för era svar! Jag hoppades hitta ett entydigt svar att "ja det finns" eller "nej, det finns inte, kasta vagnen och köp en ny"... Men nu inser jag ju att det inte var riktig så enkelt.

Jula har inget som ens liknar de hjul jag behöver, det var första stället jag letade på.
Sen hade jag nog nån förhoppning om att ändå kunna hitta något som finns i någon butikskedja som finns i min närhet. Att skicka efter hjul någonstans ifrån - då känns det nog som att det troligen blir enklare att köpa en ny vagn.

tack för era svar! Jag hoppades hitta ett entydigt svar att "ja det finns" eller "nej, det finns inte, kasta vagnen och köp en ny"... Men nu inser jag ju att det inte var riktig så enkelt.

Jula har inget som ens liknar de hjul jag behöver, det var första stället jag letade på.
Sen hade jag nog nån förhoppning om att ändå kunna hitta något som finns i någon butikskedja som finns i min närhet. Att skicka efter hjul någonstans ifrån - då känns det nog som att det troligen blir enklare att köpa en ny vagn.

Fast vi vet ju inte vilken shoppingvagn du har, då blir det ju omöjligt att svara på frågan med "ja" eller "nej".

Jag tror att det är supersmidigt att skaffa hjul från t.ex. Tellus. Hjul kostar inte många kronor och de har en hel uppsjö. Jag bodde i närheten av deras butik innan (och har handlat hjul där) och fascinerades över att det fanns en butik enkom för hjul.
Om jag var du så skulle jag ta ett foto på de befintliga hjulen och på shoppingvagnen och mejla det och frågan om de tror att de kan ha hjul som passar till Tellus. Har de hjul som passar så kommer de i din brevlåda på posten. Enklare än så kan det ju inte bli.

Jag tror att det är supersmidigt att skaffa hjul från t.ex. Tellus. Hjul kostar inte många kronor och de har en hel uppsjö. Jag bodde i närheten av deras butik innan (och har handlat hjul där) och fascinerades över att det fanns en butik enkom för hjul.

Vilken enormt jättebra affär, som jag inte hade en aning om att den fanns innan! :bow:
Men inga priser på hemsidan. :(

Fast vi vet ju inte vilken shoppingvagn du har, då blir det ju omöjligt att svara på frågan med "ja" eller "nej".
jag tänkte mer generellt, om det brukar gå att hitta

Om jag var du så skulle jag ta ett foto på de befintliga hjulen och på shoppingvagnen och mejla det och frågan om de tror att de kan ha hjul som passar till Tellus. Har de hjul som passar så kommer de i din brevlåda på posten. Enklare än så kan det ju inte bli.
Jag är en notorisk tjurskalle när det gäller websidor som inte visar några priser. Jag tycker generellt illa om att handla sånt som jag inte kan köpa i en fysisk butik och att då behöva ringa och fråga vad det kostar, OM de ens har något, det är liksom mot alla mina tjurskalliga principiper...
För mig kan det alltså bli väldigt mycket enklare - att det går att hitta i en affär i min geografiska närhet.

Jag är en notorisk tjurskalle när det gäller websidor som inte visar några priser. Jag tycker generellt illa om att handla sånt som jag inte kan köpa i en fysisk butik och att då behöva ringa och fråga vad det kostar, OM de ens har något, det är liksom mot alla mina tjurskalliga principiper...
För mig kan det alltså bli väldigt mycket enklare - att det går att hitta i en affär i min geografiska närhet.

Personligen tror jag att det är besvärligare att vara en tjurskalle. ;-)
Jag tror att man missar mycket i livet, både i stort och i smått.

Jag uppfattade det som att det betydde något att den hade tillhört din mamma eftersom du nämnde det. Men är det oviktigt så är det ju bara att hiva och köpa en ny.

Sedan är det ju ingen webbutik, varför det inte finns behov av priser på hemsidan, men de är trevliga och hjälpsamma och kan säkert skicka över post om någon frågar. Eftersom de kan allt om hjul så kan de säkert tipsa om ställe om en fysisk butik i din geografiska närhet.

Personligen tror jag att det är besvärligare att vara en tjurskalle. ;-)
Jag tror att man missar mycket i livet, både i stort och i smått.

Jag uppfattade det som att det betydde något att den hade tillhört din mamma eftersom du nämnde det. Men är det oviktigt så är det ju bara att hiva och köpa en ny.
jag föredrar att själv få välja vilka besvärligheter jag tycker är jobbigast ;)

Njäe, det betyder inget annat att min mamma haft den, än att den fanns här (lagrad sen vi tömde hennes bostad) och hade några år på nacken när jag började använda den.
Sen är jag snålänning, så det bär mig emot att slänga en ram och en väska som är hela och fullt fungerande, bara för att hjulen gått sönder.

Sen är jag snålänning, så det bär mig emot att slänga en ram och en väska som är hela och fullt fungerande, bara för att hjulen gått sönder.

Fast det verkar vara många principer som väger tyngre:
- att inte kontakta företag som inte anger priser på sin hemsida
- att bara handla om du fysiskt kan besöka butiken

Det senare är väl en sak. Det är fortfarande många som är skeptiska till postorder. Det första är mer märkligt eftersom om du går till en fysisk butik så vet du ju heller inte på förhand vad produkten du letar efter kostar.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 872
Senast: Amk
·
B
Dressyr Hej alla! Jag hoppas att ni kan hjälpa mig. Min kompis har köpt ett sv. hblsto för ett par månader sedan som hon ska låta betäcka...
Svar
4
· Visningar
1 329
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30