Elwan
Trådstartare
Jag trodde min gamla häst höll på att dö idag, på riktigt. f-91, piggare än på länge den här hösten. När han skulle svänga in i boxen hände något, han liksom satte sig ner i stallgången. Såg ut som om han höll påmatt segna ihop, men sen kom han på benen igen.
Han verkade skärrad, tog honom på en promenad för att se hur han rörde sig. Han var som vanligt, ställdemsig för att äta men han svettades lite.
Han har haft problem med att samla på sig vätska på vintern då han står still för mycket, men om jag promenerar honom 20-30 min per dag så försvinner vätskan.
Känns otäckt med vad det nu var som hände, någon som haft en äldre hjärtsvag häst?
En annan teori är att han fick ngn slags låsning i bakdelen.
Han verkade skärrad, tog honom på en promenad för att se hur han rörde sig. Han var som vanligt, ställdemsig för att äta men han svettades lite.
Han har haft problem med att samla på sig vätska på vintern då han står still för mycket, men om jag promenerar honom 20-30 min per dag så försvinner vätskan.
Känns otäckt med vad det nu var som hände, någon som haft en äldre hjärtsvag häst?
En annan teori är att han fick ngn slags låsning i bakdelen.