Och jag håller med flera här inne om hästen haft problem i många år utan att du har hittat något svar på vad det är, så är det kanske dags att beställa avlivning idag. Oavsett om du fått den utdömd, så du kan få pengar för den. En häst är inte pengar, en häst är ett liv och har rätt att behandlas med respekt och omtanke.
Och hur vet du hur jag behandlar min häst?
Är den aktuell för avlivning som den mår just nu så borde säkert 90 procent av Buke avliva sina hästar.
Återigen, jag har kunniga välkända och erfarna människor runt den. Som garanterat sagt ifrån om de anade att hästen led.
Som på riktigt KAN häst…och sett hästen och hört hela storyn. Både från mig och tidigare ägare.
Så vad nån tycker som inte vet någon om den taget ur det blå, det säger mer om den personen än om hästens ”lidande”.
Då varken de som hjälper mig med träning, hovslagare, stallkompisar och de som hjälper mig lösa hästens betende anser att den lider utan snarare för första gången i livet tycks börja landa lite.
Återigen otroligt trist att många valt att efter några veckor inte ge sin nyinköpta häst ens en chans. Utan bara avliva den rakt av.