När du själv startar trådar och frågar bukefalister om olika saker och sen inte får de svar du har bestämt du vill ha, då förolämpar du sidan med "bukeexperterna fabulerar"- typ...
Vill du ha inpt från oss på bukefalos? Om inte, sluta starta trådar.
Jag har gång på gång skrivit i mina trådar att jag inte kommer att lämna mer info om hästen då den är rätt känd- här gick folk i taket, den kunde inte vara känd minsann.
När jag frågar om juridik- innebär det att frågan handlar om det och saker kring det
När jag säger att ”jag har hjälp med hästen”- så duger inte det, utan folk som är kända att vara duktiga med problemhästar är inte alls lika duktiga som de själva.
Eftersom ingen info direkt finns om hästen så hittar man på egna slutsatser, att det är synd om den, att den bör avlivas osv.
Någon gick t.o.m. så långt att man började försöka få mig att försäga mig för att få ur mig vilken sorts häst det var.
Vilket är ganska långt ifrån det jag frågat.
Ja, ”Bukeexperterna fabulerar” på det vis att en massa slutsatser dras om en häst vars problem jag tydligt sagt att jag inte är här för att diskutera. När man då ändå hittar på hur synd det är om den utan att egentligen veta något alls om den. Ja, då fabulerar ”Bukeexperterna”… dock ett fåtal som blir extremt provocerade att mer info inte ges. Dock långt ifrån alla och jag har fått informativa svar också i trådarna, PMar med några som jag anser vara duktiga hästmänniskor mm.
Men att sitta och häva ur sig div saker att hästen inte är kollad av vet, mår dåligt, bär avlivas… det känns bara sjukligt. När man inte ens vet vad hästen gör eller vilka symptom den har eller vad som gjorts innan… då fabulerar man anser jag.
I övrigt, absolut svar om liknande problem. För jag ville jämföra denna hästs problem och höra hur andra gjort eller haft för symptom. Ganska få svar handlar om det jag frågade utan enbart om spekulationer kring helt andra saker långt bort från frågan