F
Fjunet
Hur mycket brukar man säga att en häst kan dra, sin egen vikt gånger två?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Intressant. Det ska jag lägga på minnet...Djurjouren skrev:Det varierar väldigt mkt. Men en häst som drar för tungt kan inet ha öronen framåt, det är en rätt bra tumregel att kolla efter.
Det va det konstigaste jag har hört på mycket länge. Våran ardenner har ofta öronen bakåt då vi kör. Vare sig det är med timmer lass, vagn eller då han går i hagen. Att han har öronen bakåt då han jobbar i skogen tex. visar ju bara att han lyssnar på kusken.Djurjouren skrev:Det varierar väldigt mkt. Men en häst som drar för tungt kan inet ha öronen framåt, det är en rätt bra tumregel att kolla efter.
Royal_724 skrev:Hittade den här tråden... tänkte att nu när jag snart får hem en shettis som jag ska köra, så undrar jag hu mycket ni låter era shettisar dra? Hon har även patella så jag vågar inte dra alltför mycket med henne!
åke skrev:Jo men heldre att man blir idiot förklarad än att ha en häst som tappar dragviljan.
Våran ardenner fick en senskada då han va 1.5 år. Folk tyckte att vi va nojjiga då han gick i hagen med senskydd och sedan bara drog en björk för träningens skull. Dom menade på att man kunde lasta full för hans ålder efter 6 månader.