Hjärnblödning, hjärntumör, borelia? TUSEN tankar...

Sv: Hjärnblödning, hjärntumör, borelia? TUSEN tankar...

Usch vad jobbigt det måste vara att stå ovetandes när ens hund mår så dåligt!
Har du hört något nytt?

Åh.. :( Men är läget oförändrat eller mår hon trots allt lite bättre?

Hon har inte haft något fästinghalsband hon reagerat på?!

Inget nytt och hon mådde verken bättre eller sämre i eftermiddags...

Något som just nu är sjukt jobbigt med är att se pappa så lessen, han är då inte den som visar några känslor annars och det är åratal sen om ens någonsin jag såg honom gråta. Men idag..

Och det där jävla borrelia provet får de inte svar på förrens på Måndag, vet ni hur länge det är kvar tills på MÅNDAG????!!!!

Nepp hon har inte haft något mot fästingarna alls i år.

Åh, jag förstår hur jobbigt ni måste ha det nu... :( Men ge inte upp hoppet!

Det påminner mig lite om när jag en dag kom hem från skolan och våran gamling (då 7 år) låg helt apatisk i sängen. Började bli uttorkad då han förmodligen inte druckit på hela dagen. När jag satte ner honom på golvet så kröp han, för att kunna hålla balansen, huvudet var sänkt och hans ögon var helt tomma.

Så försökte jag ge honom lite skinka, leverpastej och diverse gott (han äter ALLT). Men han kunde inte äta. Skulle titta i munnen och då skriker han av smärta.

Åkte in till vetten, dom kollade allt, tog flera blodprover. Dom misstänke käkinflammation/käkinfektion men proverna visade negativt på det. Dom stoppade i honom smärtstillande och en massa kortison, 4 dagar senare fick vi hem en pigg Charlie. Däremot fick han gå på kortison i 6 månader efter det. Men nu är han helt frisk.

Fortfarande vet dom inte vad som var felet. Men tydligen hjälpte kortison mot det.

Håller tummarna för att eran tik blir bra igen!

Huvva vad jobbigt. :(
Jag håller alla tummar för att det ska gå bra!

Hur har det gått?

Uppdatering:

Luzzie kom hem i söndags kväll, inte nämnvärt bättre men de tyckte inte att det fanns någon anledning till att hon skulle ligga där inne längre. Hon trivs helt klart bäst hemma där det är lugn och ro.
Svaren på Borrelia provet kommer först i morgon. De har även tagit något prov för att kolla någon sjukdom som jag ej kommer på namnet på. Det var något med hormonbalasnen i alla fall.

Så nu ligger hon nere på divanen, som hon verkar ha utsett till sin egen, men hon får så gärna lägga beslag på den ;)

Skönt att ha henne hemma :)
Håller tummarna för er!

skulle de hända mig skulle ja själv byta plats.
hur e de nu????

vet du,,, tack,,,,, när du sa försäkrad,, ja kollade upp min stora klumpeduns så går hans ut denna månad..
han e sån som gör sig illa och eftersom han har protes i munnen så lossnar den måste han in till veterinären..

ja har helt glömt bort den,,

tyson (vovven) skickar många kramar å pussar (dom e dregliga)

Uppdatering:

Fick äntligen svaret på proverna och det visade sig vara "bara" borrelia. Så nu är det väl bara att vänta och hoppas att antibiotikan funkar som den ska..

Vad skönt att höra att ni har fått svar så ni vet vad det är nu i alla fall! Hoppas lilltjejen blir pigg och frisk snart igen. :laugh:

Men vad skönt att det var något behandlingsbart, men attans vad sjuka de kan bli av fästingar !

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka