Hjärnblödning, hjärntumör, borelia? TUSEN tankar...

Nera

Trådstartare
Vår lilla Luzzie är på väg in till djursjukhuset.
Idag när jag klev upp låg hon i mammas säng och hade kräks, är helt ostadig på benen och ar ingen direkt styrsel i kroppen alls.
Min första tanke Athena, vår softis som fick hjärntumör och var tvungen att avlivas.
Åhh, vad jag hatar det här! Ska vi inte få ha en hund som får leva hela sitt åttonde år?
Tårarana bara sprutar och jag är så jävla rädd att det var sista gången jag såg henne när pappa bar ut henne i bilen. Jag vill ha tillbaka min snushund!

Älskade, älskade Luzzie, försvinn inte från mej! Du har funnits i mitt liv genom tonåren, då jag verkligen behövt en trogen vän... Du FÅR inte försvinna nu, älskade, älskade gumman...

Sorry för onödig tråd, men vart ska man vända sig när det hugger i hjärtat och ingen finns i närheten?

Sv: Hjärnblödning, hjärntumör, borelia? TUSEN tankar...

Skickar stora tröstkramar till dig!!
Vi får hoppas att det "bara" är borrelia!
Då kan hon ju bli frisk igen!

Men förstår verkligen hur hjälplös man känner sig när man bara väntar på diagnosen...
Var själv hos veterinären för ett tag sen och magen slog knut på sig själv i ororn för min lilla hund!
Vi kom iallafall undan med "bara" borrelia...

Du får gärna skriva av dig!:crazy:

Hur visar sig borrelia? Kommer det snabbt eller kommer det smygandes?

Allt som snurrar i huvudet är hjärnblödning pga att hon var helt pigg tidigare i morse när mamma var ute och gick med dem...

Hoppas det inte är något allvarligt! Håller tummarna för vovvan din och massa stödkramar till dig!

Jag vågar inte svara på det, min veteriär sa att borrelian är en lömsk sjukdom. Man tror ju mest att det yttrar sig med balanssvårigheter, men ´på min vovve hade borrelian satt sig i halsen. Hon började äta dåligt och en dag såg det ut som om han hade onte i munnen och inte kunde svälja. Inte tusan trodde vi det var borrelia iallafall.

När tror du ni får veta något?!
Har veterinärena sagt något?

Nej jag har fortfarande inte hört något! :cry:
Vi har pratat med "vår" vetrinär som bor här i samhället.
Hon sa egentligen bara att det inte lät bra iom att hon inte får behålla vatten och mat. Det kändes lite som att hon inte ville säga vad hon tänkte.

Åhh denna förbannade jävla väntan!
Fast på ett sätt är det skönt med väntan med, då finns ändå hoppet.

Nej jag håller alla tummar jag kan för att det inte ska vara något som inte går att bota.

Är din pappa med henne hos veterinären nu då?
När åkte dom in med henne?!

Ja pappa och lillebror åkte in med henne, jag tänkte följa med men när man gråter som en barnunge så känner man sig inte så sugen iaf. Det gnager så i mej att det kanske var sista gången jag såg henne.

De åkte ungefär kvart i tolv, tar knappt 45 minuter dit.

Vi håller tummarna och tassarna här att du ska få träffa henne igen!
Skriv gärna när du vet mer, om du orkar...

Uppdatering:

Pappa ringde nu och de har precis lämnat henne på hundstallet på djursjukhuset.
Kontraströntgen (inte för att jag vet vad det innebär) är gjord, visade inget.
Blodprover tagna, visade inget.
Däremot hade hon en gasbubbla (?) i magen, men de trodde inte det var något tarmvred.

Enligt lillebror tyckta han att hon var lite bättre nu om man jämför med idag på förmiddagen när hon i prioncip trillade ner för hela trappan.
Hon är insatt på dropp, hon var inte uttorkad men det kanske är en rutin de har iom att vi inte vet när hon senast fick i sig ordentligt med vätska.
Tydligen (?) utesluter de att det är något med hjärnan och konsentrarar sig till fullo på magen.

Vi skulle ringa in till djurskötaren i morgon och höra hur det är med henne. Som tur var "fick" hon "vår" vetrinär som jobbar inne i stan också, så om vi har tur kanske vi får en uppdatering om läget redan i kväll när hon åker från jobbet.

Jag vill inte höra några dumma kommentarer men min trögtänkta pappa har henne tydligen inte vetrinärförsäkrad längre. Då kunde man ju förstå att det skulle komma som ett brev på posten. Nu har vi ju givetvis pengar att betala för all vård hon behöver, hur mycket det än skulle vara. Men jag är övertygad om att det inte hade hänt något om han haft kvar försäkringen, det är ju så typiskt.

Uppdatering:

Pappa ringde nu och de har precis lämnat henne på hundstallet på djursjukhuset.
Kontraströntgen (inte för att jag vet vad det innebär) är gjord, visade inget.
Blodprover tagna, visade inget.
Däremot hade hon en gasbubbla (?) i magen, men de trodde inte det var något tarmvred.

Enligt lillebror tyckta han att hon var lite bättre nu om man jämför med idag på förmiddagen när hon i prioncip trillade ner för hela trappan.
Hon är insatt på dropp, hon var inte uttorkad men det kanske är en rutin de har iom att vi inte vet när hon senast fick i sig ordentligt med vätska.
Tydligen (?) utesluter de att det är något med hjärnan och konsentrarar sig till fullo på magen.

Vi skulle ringa in till djurskötaren i morgon och höra hur det är med henne. Som tur var "fick" hon "vår" vetrinär som jobbar inne i stan också, så om vi har tur kanske vi får en uppdatering om läget redan i kväll när hon åker från jobbet.

Jag vill inte höra några dumma kommentarer men min trögtänkta pappa har henne tydligen inte vetrinärförsäkrad längre. Då kunde man ju förstå att det skulle komma som ett brev på posten. Nu har vi ju givetvis pengar att betala för all vård hon behöver, hur mycket det än skulle vara. Men jag är övertygad om att det inte hade hänt något om han haft kvar försäkringen, det är ju så typiskt.

Åh, det var skönt att det inte var något på röntgen! Och att hon var lite piggare!
Håller tummarna!!!
Uppdatera när du vet mer!!!

Kramar

Ja jag hoppas att allt går vägen nu och att hon blir helt återställd.

Ja jag uppdaterar när jag vet något.

Tack för att någon läser.. :bow:

Hoppas verkligen att allt fixar sig och hon klarar sig.

Våran gamla wachtelhane kunde en dag knappt gå, han hade spytt och kissat ner sig. Pappa åkte till lokala vet. som genast skickade honom vidare till Malmös djursjukhus. Han hade slickat i sig glykol aom han hittat någonstans, njurarna var inprincip bortfrätta. Pappa vart hysterisk och undrade om de inte kunde byta ut njurana på honom. (han trodde det funkade som på människor:() Tyvärr fanns det inget att göra, Ossie fick avlivas. Det är enda gången jag sett pappa gråta.

Peppkramar

Usch vad hemskt, en av våra första tankar var också att det var något hon hade fått i sig men senaste dagarna har vi haft väldig koll på allt hundarna gjort, vi har varit lediga och någon har varit i deras direkta närhet hela dagarna. Sen visade ju inga prover på någonting sånt, så jag hoppas att vi kan utesluta det.

Damen i fråga är väldigt kräsen och skulle aldrig få för sig att äta hundmaten om det inte är nedmosat något gottigt, så risken att hon skulle fått i sig något så pass farligt så det slår ut henne så snabbt känns väldigt liten.

Men åh, vännen. Vad är detta? Lilla Luzzie... :( Jag skickar också tusen tröstkramar, och håller både tummar och tår för att det inte är något allvarligt med henne! Och du vet att du kan höra av dig om det är någonting! *kramar*

Tack gumman! Jag tänkte ringa dej innan och höra om vi inte kunde hitta på något men jag tänkte att du hade säkert 1000 andra saker för dej.

Ja jag bara går och väntar på att H ska ringa och säga att hon har blivit bättre...

Men åh, det är ingen fara vännen. Ring om det är något bara! Du har inte hört något än? *håller fortfarande tummarna*

:cry:Uppdatering:
Sent i går kväll pratade vi med vetrinären.
Hon var inte bättre och tydligen berodde det inte på gasen i magen... Så nu är vi tillbaka på ruta ett igen, jag blir så less...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka