N

nilla_82

Har lite problem med min ena kille, han spyr upp maten i vissa perioder men är pigg och glad annars.
Har varit till vetrinären mååånga gånger men inte fått klarhet i vad som är problemet, har prövat med medicin. Har även prövat med massor av olika foder både vanliga och specialfoder från vetrinären, och då fungerar det några veckor men sen så är det dax igen.... Inte kul att komma hem och ha mattor eller sängen nerspydd...
Någon som varit med om något liknande:confused:

Sv: Hjäp!!!

Elsa är precis likadan!! Och varken vi eller veterinären förstår vad det är! Första gången, i somras, var hon inlagd på dropp i tre dagar och blev röntgad och allt möjligt, men de hittade inget fel. Mag-tarm-infektion blev diagnosen, och ett id-dietfoder si och så många dagar. Det funkade, det gick över. Men det kom tillbaka för ett par veckor sen, men då när jag ringde Blå Stjärnan blev jag rekommenderad att först ta undan maten och låta henne få enbart vatten, sedan vänja henne sakta men säkert vid någon slags skonkost (ris, potatis, kokt vit fisk eller kyckling. ris och kyckling kokt med en nypa rosmarin var bäst tyckte Elsa) eller id-dietfodret vi hade kvar sen sist. Det fungerade också. Enligt min farmor, som haft katter hela sitt liv, kan vissa katter ha såna här magproblem som kommer tillbaka med jämna mellanrum. Jobbigt för både katten och matte/husse, men med svält + skonkost så går det bort. Tips från farmor är att vara mer än noggrann med disk av mat- och vattenskålar varje dag.
Vi har tur med Elsa, som är så pass finkänslig att hon går och sätter sig på badrumsgolvet eller en av sina papperspåsar när hon börjar hulka...
Har din katt samma som min Elsa så lär det inte vara något farligt iallafall, men något att dras med till och från... Kanske växer det bort, det återstår att se. :crazy: (Det verkar inte vara nåt som smittar iallafall)

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 977
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 450
Katthälsa Hej Har 2 katter, väldigt olika i hull(i allt egentligen) Den ena är åt det tunnare håll(tror han egentligen är väldigt bra i hull)...
Svar
2
· Visningar
438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka