Hjälper det att blöta hö till höallergiker?

Sv: Hjälper det att blöta hö till höallergiker?

Mmmmm, örter eller örtpreparat i synnerhet ska man vara försiktig med...
För mig var det en chansning som gick hem, alger är inte farligt för en häst så jag hade inget att förlora :idea:
Dessutom så var det inte det första eller det enda jag gjorde, man måste utreda helheten för varje individ.
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälper det att blöta hö till höallergiker?

numera ger jag varje vår min häst rhinoplex för hösnuva (ett homeopatmedel) och då har han inga besvär alls. :) det kan du ju testa, går att beställa på apoteket!
 
Sv: Hjälper det att blöta hö till höallergiker?

Tja, man får väl testa sig fram, enligt vet. är testen där man kollar vad hästen reagerar på ganska osäkra så det tyckte hon inte var någon idé att kolla utan man får helt enkelt lära sig hästen... *suckar*

Har förut testat något som heter Bronko- Kräuter men som var helt verkningslöst på honom. Vilka alger är det man kan testa och var köper man dem?

Provsvaret på lungorna visade lätt till moderat kronisk luftvägsinfektion, vad det nu innebär... han skall skrittas igång nu en vecka. Lär nog dröja ett tag till innan vi ser om behandlingen har hjälpt då vi inget märker på honom förrän han anstränger sig.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag brukar ha småbalshö som räcker i princip hela vintern, men i år har det gått extra mycket, dels pga fler hästar, dels pga av vädret...
Svar
10
· Visningar
3 251
Senast: L8P8
·
Foder & Strö Hej! Står inför ett dilemma med vinterns foder som jag kanske kan få lite feedback på. Jag har beställt och redan betalat för hälften...
Svar
8
· Visningar
2 722
Foder & Strö Min häst började hosta i princip på dagen han började äta hö nu i vår :( Hur mycket dammar egentligen bra hö? Inget alls öht? Jag...
Svar
10
· Visningar
2 594
Senast: Centaur
·
Foder & Strö De andra inackorderingarna i "mitt" stall har föreslagit att vi i vår ska fodra i hagen med några av deras rundbalar som de egentligen...
2 3
Svar
55
· Visningar
8 892
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp