R
Rocky_IV
Hej min syrra är fodervärd åt en D-Ponny och jag klarar inte av att rida trav på den för att han börjar typ galopera om man inte gör rätt vad ska jag göra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej min syrra är fodervärd åt en D-Ponny och jag klarar inte av att rida trav på den för att han börjar typ galopera om man inte gör rätt vad ska jag göra?
- Om din mamma hojtar att maten är färdig, går du ut och skottar snö då?
- Om din pappa ber dig att gå ut och skotta snö, sätter du dig vid köksbordet o äter mat då?
- Om din syster/bror säger åt dig att ge 17 i att snoka i hans/hennes rum, sätter du dig då lugnt i hans/hennes stol vid datorn och tjuvläser hans/hennes e-post?
Varför ska hästen göra rätt, om du vet att du som ryttare inte inverkar rätt?
Be din syster om hjälp, så kommer ni att ha mycket roligare tillsammans hästen och ni.
Strunta i traven, tills att du kan kontrollera hästen i skritt och kanske enbart lägga in ett par travsteg här och där, för att sedan bryta av. Räkna 10-15 travsteg och 10-15 skrittsteg och känner du att hästen ökar till 32 travsteg i stället för 15, ja då lägger du inte in mer travsteg, utan jobbar 10-15 skrittsteg och sedan HALT, 10-15 skrittsteg och sedan HALT och så vidare.
Lycka till, men RID RÄTT, så har ni större chans att skydda hästen från onödiga förslitningar.