F
foreverflugan
Min ponny fäller otroligt mycket, och detta har pågått i en vecka ungefär. Först så antog jag att hon kanske började sätta vinterpäls och därför fällde sommarpälsen (?) men nu börjar jag bli orolig. Idag såg jag att pälsen längst upp på frambenen är väldigt tunn, man kan se huden där. Också vid korset känns pälsen tunn, och hon får väldigt lätt skav av grimman.
Hon hade fång i våras, och får därför inte lika mkt och av samma mat som jag gav förut. Hon får 4,5 kg hö, 2 nävar krafftfoder som ska innehålla vitamin och mineral, saltsten med mineral samt ett tillskott för tarmfloran. Funderar på om hon har vitamin eller mineralbrist.
Vet kommer ut på tisdag för blodprov men funderar på om det är något jag kan göra redan nu.
Har inte analyserat höet då jag byter stall snart och vi kom i sept.
Någon som har någon erfarenhet av detta eller några råd??
Hon hade fång i våras, och får därför inte lika mkt och av samma mat som jag gav förut. Hon får 4,5 kg hö, 2 nävar krafftfoder som ska innehålla vitamin och mineral, saltsten med mineral samt ett tillskott för tarmfloran. Funderar på om hon har vitamin eller mineralbrist.
Vet kommer ut på tisdag för blodprov men funderar på om det är något jag kan göra redan nu.
Har inte analyserat höet då jag byter stall snart och vi kom i sept.
Någon som har någon erfarenhet av detta eller några råd??