R
Reginn
jag har en isis som är ganska så framtung. och jag skulle vilja ha lite bra övningar så hon bär sej och får igång den j*vla bakdelen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad gör man när hästen blir tung, stark och på framdelen så fort man rider med andra?
I vanliga fall är han klockren i tölten men när man rider med andra blir han himla jobbig och tung
Fick sitta idag och jobba som ett djur för att han inte skulle falla på framdelen hela tiden och gå emot bettet, knashäst ^^
Här är en som behöver sätta en post-it lapp i manen med ordet "driv" på . Har en pigg häst och har en förmåga att glömma att driva när hon hetsar fram. Ner med rumpan och driva är det jag jobbar med nu hos mig och lydnaden hos busan.
Jo kanske i vanliga fall faktiskt
Han är alltid känslig och pigg (med vissa undantag) och extra pigg när man är fler.
Men just igår jobbade jag själv som fasen, drev, gjorde halvhalter/halter, ryggningar, bakdelsvändningar, skänkelvikningar, öppna, jobbade med formen *puh!*
Så mkt har jag inte jobbat med han på länge vilket känns idag
Ajaj i musklerna säger jag bara! Haha!
Men han blev faktiskt lite bättre mot slutet dock, om han inte var lösgjord då så vet jag inte :smirk:
Men antar att detta beteende är ngt man måste jobba bort, han är eg. inte olydig, går att rida i bara grimman om det är så, men blir så styv, stressig och passig ibland bara.
Det ska vara jobbigt att rida xD
jag har börjat med att ha boots bak när jag rider och det har blivit bättre=)