• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Sorba_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 704
S

Sorba_

Min häst har börjat "skrapa med frambenen" JÄTTEMYCKET. Jämt och ständigt. I hagen när man ska hämta han, före han äter foder, EFTER när fodret är slut.
Oavsett om det är någon i stallet (har smugit på honom) så kan han stå och skrapa?
Han får 5 kg men har gräs i hagen (går själv) och äter.. fast det kanske inte är så mycket i gräset? kan det vara att han är hungrig han gör såhär??

Han har nyss bytt krafftfoder (vinterns foderstat) kan det hänga ihop? Det är inte att han fryser för han har fått mycket päls och är inte klippt än :p går med tjocka täcken.

Sv: Hjälp?!

Om han har mycket päls och dår med tjocka täcken kanske han är varm? Låter konstigt tycker jag det är ju itne speciellt kallt ute..

vet annars inte vad det kan vara för foderrelaterat om han får tillräckligt med mat. Låter som han skulle kunna vara hungrig.

Nej, att han är för varm är det inte för han gör likadant utan täcke...:(

Jag skulle tippa på rastlös, uttråkad eller otålig. Min häst gjorde alltid så och det smittade tyvärr av sig på hästen i grannboxen. :o

Innan in- och utsläpp stod han och skrapade, före fodring, när kraftfodret var uppätet, under tiden jag sadlade, när hovslagaren tog för lång tid på sig, osv...

Det mesta stämmer, men varför sjutton gör han det när jag hämtar han i hagen på eftermiddagen?! Han går i en stor lummig gräshage med träd och buskar.

Liknande trådar

Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 303
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 452
Senast: Bobloblaw
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 602
Senast: Roheryn
·
Hästvård Snälla buke ni måste hjälpa mig. Vet inte vad jag ska göra längre, min pålle växer i bredd hela tiden trots att jag tycker jag gör allt...
Svar
4
· Visningar
1 390
Senast: terrific
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka