J

juni_cool

hejsan är det någon som kan hjälpa mej eller nån som har samma problem som mig,Kan ni fatta när jag väl bestämt mig för att rida dressyr en dag på åkern så kunde jag inte komma på nåt att träna på.Min förra ridlärare har bara präntat in volter i huvudet på mej så jag ringde till en annnan ridskola som liggger lite längre bort en den förra och frågade om jag fick börja där och det fick jag.Men nu får jag snart mer nyttiga dressyrinstruktioner.Men tills dess kan ni ge mig tips på lite dressyr övningar som bygger upp muskler,kondition och sånt lösgörande och sånt.Elller nåt tips på träning för en häst som aldrig lärt sej skänkelvikning ordentligt?:confused:kramar natta om ni inte vill skriva här så får ni gärna skicka
PM:)Ps ni moderatorer om den inte passar i tråden så ta inte bort den bara flytta!

Sv: HjÄlp!

det finns ju massor att träna... serpentiner, minska volten, snett igenom, vänd rätt upp m.m m.m

bra lösgörande övningar är ju öppna o sluta
kan kanske vara bra att vänta med att träna skänkelvikningar tills du har tränare så att det blir rätt från början...

jag brukar också när inspirationen sviker rida dressyrprogram... har några i huvudet som jag kan välja mellan... då blir det ju varierad träning...

Sv: HjÄlp!

tack så mycket jag vet att dety finns massa att göra men man glömmer om man hoppar av ridskolan när man får en egen häst som bara kan hoppa.därför börjar igen i min kompis ridgrupp på ett annat ställe.men jag vill ha mera tips gärna skisser om ni har.

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 561
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 260
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 696
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar