Torktumlare

Trådstartare
Hur får man en gammal dam ins att hon inte skall låta nisse lida? Han är en 15 år gammal shetland sheepdog, döv, blind & nästan totalt förlamad, han kan inte gå så man får bära honom, mata honom det ända han kan göra är att dricka själv, Nisse var som ung en mycket livlig hund han älskade att springa & leka, nu bara ligger han där i sängen.. ägarinan är gammal & vägrar inse att hon måste låta honom få sommna in men hon vill inte vad gör man?
 
Sv: Hjälp!?

Ta med tanten till en veterinär, hon kan behöva höra från en "kunnig" människa att det är dags för henne att släppa hunden. Det tar ju oftast hårdast att höra det från en veterinär. och oftast så litar folk mest på sin veterinär.
Stackars tant, det kan ju inte vara lätt. Men hunden ska ju inte behöva lida. Hoppas det löser sig.
 
Sv: Hjälp!?

hon har vatt hos vet men det har inte fått henne att ändra sig.. nisse lider verkligen han bara ligger där mer död änn levande & väntar på att det skall ta slut han orkar verkligen inte mer..
 
Sv: Hjälp!?

ja det är klart man kan. lider han så mkt som det låter på dig som han gör så är det väl ändå djurplågeri?
 
Sv: Hjälp!?

Svårt att anmäla en gammal, kanske helt ensam, dam. Måste ju finnas ngn i hennes närhet som hon lyssnar på.
Få henne att inse att en fågel är mer sällskaplig än hennes gamla vovve.
 
Sv: Hjälp!?

Visst är det svårt när det är en gammal människas sista djur, men hunden lider ju inte mindre för det.
Tala om för henne att du anmäler henne om hon inte själv tar beslutet.
 
Sv: Hjälp!?

klart man kan, ring polisen eller kommunen så att de kan fixa en djurskyddsinspektör åt lille nisse!
 
Sv: Hjälp!?

Tack!

Prata med henne & hon sa att hon kanske borde ta bort honom så berätta jag att hon gärna kunde ta ut Nellan ibland om hon saknade Nisse sen så började hon mummla om nått annat med gråten i halsen så vi går mot rätt håll!
 
Sv: Hjälp!?

Det är verkligen jättesvårt. Min mormor har en hund, och sedan morfar gick bort är hunden verkligen hennes allt. Vilket inte är så konstigt, är nog ganska ensamt när man är själv det mesta utav tiden.

Men ge henne mycket stöd, fastän hon är gammal & vis ;) Det är verkligen inte enkelt (för någon).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 546
Senast: fixi
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 670
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 913
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp