I
iloniz
Hur länge kan en sköldpadda klara sej utan ljusramp???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nää jag fick en igår... och min kille skulle köpa o komma ner med en ljusramp idag.. men gjorde inte det...Kan inte riktigt svara på det, men en eller ett par dagar borde de väl klara i alla fall? Är du på väg att köpa eller?
Tack så jättemycket.. vill inte vara nån djurplågare.. min kille skulle kommit med en idag... en som är både uv-ljus o vanligt... men han kom inte.. så det var därför jag undrar.. imorn är det ju stängt oxå... så jag måste vänta till Måndag! Men jag har en värmeplatta under ludan där den sover mest och en stark bordslampa tänt över den!För ett tag sedan hittade man en bunte sköldpaddor i en källare, dom hade bott mörklagt i över ett år i princip utan mat. Nu var det visserligen vattensköldpaddor.
Summan är, att din padda klarar sig med största sannolikhet ganska länge. Det är inte bra för den att vara utan i långa perioder. Men jag skulle inte säga att den dör för några dar/vecka
det är en ljusramp med både vanligt o uv-ljus jag väntar på...Om det bara är en ljusramp är det ju bara att sätta dit en tillfällig bordslampa eller liknande som lyser upp.
va skönt!!! Måndag blir det o springa till affären ;DDe dör inte av att vara utan UV-ljus ett par dagar, så du behöver inte oroa dig. Ställ dit en vanlig lampa sålänge i väntan på nya lysrampen.