Sv: HjÄlp!!!

Kan inte riktigt svara på det, men en eller ett par dagar borde de väl klara i alla fall? :) Är du på väg att köpa eller?

Kan inte riktigt svara på det, men en eller ett par dagar borde de väl klara i alla fall? :) Är du på väg att köpa eller?
nää jag fick en igår... och min kille skulle köpa o komma ner med en ljusramp idag.. men gjorde inte det... :(

Om det bara är en ljusramp är det ju bara att sätta dit en tillfällig bordslampa eller liknande som lyser upp.

För ett tag sedan hittade man en bunte sköldpaddor i en källare, dom hade bott mörklagt i över ett år i princip utan mat. Nu var det visserligen vattensköldpaddor.

Summan är, att din padda klarar sig med största sannolikhet ganska länge. Det är inte bra för den att vara utan i långa perioder. Men jag skulle inte säga att den dör för några dar/vecka

För ett tag sedan hittade man en bunte sköldpaddor i en källare, dom hade bott mörklagt i över ett år i princip utan mat. Nu var det visserligen vattensköldpaddor.

Summan är, att din padda klarar sig med största sannolikhet ganska länge. Det är inte bra för den att vara utan i långa perioder. Men jag skulle inte säga att den dör för några dar/vecka
Tack så jättemycket.. vill inte vara nån djurplågare.. min kille skulle kommit med en idag... en som är både uv-ljus o vanligt... men han kom inte.. så det var därför jag undrar.. imorn är det ju stängt oxå... så jag måste vänta till Måndag! Men jag har en värmeplatta under ludan där den sover mest och en stark bordslampa tänt över den!

De dör inte av att vara utan UV-ljus ett par dagar, så du behöver inte oroa dig. Ställ dit en vanlig lampa sålänge i väntan på nya lysrampen.

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
587
· Visningar
14 329
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama