P

Phoebe

Igår upptäckte jag en kladdig fläck i min hunds päls. Jag trodde det var smuts eller nått så jag tvättade bara av det med vatten. Idag har fläcken blivit större och det kommer ur nån ljus rödbrun vätska ur den. Det är ingen kal fläck utan håret sitter kvar.
Ska ringa till veterinären imorgon och se vad dom säger. Men tänkte höra om nån annan kan ha varit med om samma sak.
Under julen har min släktingar mutat honom med lite olika saker tex pepparkakor och annat som jag inte vet. Kanske har han fått någon allergi.
Förutom fläcken är han som vanlig äter, dricker och lika pigg som alltid
Vad tror ni det kan vara?
 
Sv: Hjälp!

Skulle tippa på en hotspot (sk "sursår"/"fuktexem) Det låter som början till ett sådant i alla fall..Vad är det för ras?
 
Sv: Hjälp!

Är det frasigt och torrt innan det kommer vätska? Om du pillar lite med nageln lossnar pälsen då? Min hund har demodex och det kan också vara lite så på honom. Har hört att det ska vara vanligt på dobbermann. Men jag hoppas självklart att det är något annat.
MVH c79
 
Sv: Hjälp!

Nej det har inte varit nått torrt, utan det kommer vätska hela tiden. Och inget hår lossnar. Har kollat runt lite på nätet nu, verkar som det är en hotspot (fukteksem) som han har fått.
Hoppas att det inte är allvarligare än så iaf
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 414
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Jag har varit aktiv här förut men vill vara helt anonym nu med nytt nick. Det här är otroligt jobbigt för mig. Har en hund av en liten...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 806
Senast: Dorinda
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 971
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp