T

tusse

Ikväll när jag ryktade en av min hästar såg jag att kastanjerna (tror att de heter så) eller de hårda sakerna på bakbenen;) typ trillat dän. istället var det helt vitt... har haft honom i 2 år och detta har inte hänt tidigare, har även haft min ponny 6 år och det har inte hänt på henne heller... är detta normalt? Är det någon av era hästar som detta har hänt på??? :confused:

Sv: hjälp...

Jag brukar plocka bort kastanjerna på min häst både fram och bak. Jag tror inte det e nån fara...De hade nog bara blivit långa/stora och kanske gick hästen emot nåt?

Jag håller med föregående talare, det är inte farligt!
Skälv brukar jag ta bort dom, :)

ok hur brukar ni ta bort dom?

Pilla av dom. De växer ju liksom i lager så man kan riva lite på det lager som är långt in mot benet. De ska lossna lätt! Man ska inte riva och pilla om det inte lossnar...

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 333
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 022
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
750
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka