M

Mallory

Jag skulle ta ut en häst i hagen på ett ställe för några dagar sen, satte på den täcket och HELA ryggen sänktes, kände på ryggen. O den såg skitsur ut. Vad ska jag göra? Vågar inte säga till ägaren att hästen kanske kan ha problem med ryggen... Hur kan man säga på ett snällt sätt? :confused:

Sv: Hjälp?

Säg som det var. att hästen ömmade när du satte på täcket och även när du kände längs ryggen och att hon borde kolla upp det..tror nog att alla ägare blir "glada" över om någon säger till när det hänt något med ens häst.

Säj som det är bara. Att när du lade på täcket så sänkte hästen ryggen. Fråga om det är vanligt att hästen gör så. Han kanske inte gillar täcket.
Min ena häst får lätt panik varje gång jag kommer med täcket. Hon kryper ihop och vill inte vara med. Måste binda upp henne utanför boxen. Inne i boxen är det alldeles omöjligt. Men hon har garanterat inte ont i ryggen. Hon är bara lite rädd. Tyvärr vänjer hon sig nog aldrig trots att jag är jätteförsiktig. Hon slappnar av först när jag har knäppt alla gjordar och spännen.
Lycka till!

håller med dom andra. klart du måste säga till. ägaren kanske inte har en aning om att hästen har ont, så får hästen gå runt och ha ont länge till=(. man behöver ju inte vara spydig å säga att hästen har ont i ryggen. utan gör som dom andra har sagt. betätta precis vad som hände.

Enkelt: Berätta precis hur hästen reagerade. Är ägaren någorlunda klok så blir h*n nog bara glad att du uppmärksammat det så h*n kan komma till rätta med problemet, om nu inte ägaren själv också har märkt det. (Vore ju konstigt annars om hästen reagerar så starkt)

Enkelt: Berätta precis hur hästen reagerade. Är ägaren någorlunda klok så blir h*n nog bara glad att du uppmärksammat det så h*n kan komma till rätta med problemet, om nu inte ägaren själv också har märkt det. (Vore ju konstigt annars om hästen reagerar så starkt)

tack för svaren... Ska våga säga det!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 333
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Bamburine
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 362
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka