A

armando16

Hej!

Ngn som har tid att hjälpa mig? Har precis fått min höanalys, och min hjärna funkar inte, inte ens för enklaset matematik...:o ;)

analysen gav följande;

Torrsubstans; 84 % per kg foder per
Energi 7,7
Smältbart råprotein 38
Kalcium 3,5
Fosfor 1,6
Magnesium 1,0
Kalium 13,9

Foder jag har hemma i stallet just nu är kli( har försökt få upp hullet), havre och miner blå, även krafft grund. Skulle gänra utgå från havre, då jag f¨r det väldigt billigt (hästen blir inte heller prillig av det).

Hästen: FD tavare, i fint hull och bra kondition. rids 4-5 ggr/vecka, medlehårt, rätt mktlängre travsträckor. ca 167 hög, gövremodell, kan väga runt 550 kg. Ngt svår att hålla hull.

NGN som har tid och lust att hjälpamig??

Skulle vara väldigt snällt! MVH Jessa

Sv: hjälp /:

Aha, ups, det hade jag missat. är det ny regel? Varför får man inte det?:o

Sv: hjälp /:

tadaa "några ändringrgällande foderforumet". kanske där jag skulle ha tagit mig en snabbkoll:smirk:

Liknande trådar

Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 584
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej, årets analys för oss: per kg foder/ per kg torrsubstans Torrsubstans 77% /100 Råprotein 83 / 108 Smältbart...
Svar
2
· Visningar
971
Senast: Korven
·
Foder & Strö Har fått analysen på vårat Hö och ska försöka få ihop en foderstat , men jag får inte ihop någon :( Då jag provar lägga in olika , så...
Svar
4
· Visningar
1 257
Senast: Hjartagna
·
Foder & Strö Hej! foderanalysen på höet som ingår i stallet har nu kommit, så ni får gärna hjälpa mig att tyda! Har en ponnytravare som i dagsläget...
Svar
10
· Visningar
2 362
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka